White man propaganda

Jag kan inte sluta upptäcka nya fläckar på spårvagnsgolvet. Det är ju fläckar överallt. Och ute på gatan också. Som om det är någon kräksjukeepedemi eller som om alla råkat spila ut morgonkaffet på vagnen. Kanske är Clas Ohlsons termos muggar som är boven i mysteriet?
Annars funderar jag på den mörkhyade mannen som alltid står på Prinsgatans hållplats och dricker öl på flaska, smackar högt och ser verkligen ut att trivas med livet som alkis/missbrukare/whatever.
Sedan tänker jag på affisherna för skivsläppet av African Child & the Prophet Unifications (en snabb googling på det) skiva med namnet "White man propaganda!" som förmedlar budskapet att afrikanska artiser står å bresar endast i klädda mini kallingar och tim berlands samt svettband i rastafärger på ena benet ackompanjerad med ett afrikansktlandskap i bakgrunden, en afrikakarta med texten "I bear witness to jah" .
Han verkar inte så skön faktiskt. Jag undrar, var är det med vissa reggaeartister som får dom att gå så totalt over the top att det liksom bli riktigt jävla löjligt? Lite späder på uppfattningen att av att: hej, så här gör vi i Afrika där alla bor i skogen och äter bark, något som iofs verkar vara en ganska vanlig uppfattning bland oss svenskar har jag märkt.
Fast vem vet, vem vet. Jag är inte sen som är den, borde nästan gå på releasefesten och kolla läget....

I övrigt såg jag ett gäng killar som antaglien var turister och såg ut att komma från Indien eller Pakistan som stod och fotade varandra på spårvagnsbron över vägen vid marklandsgatan. När turister fotar marklandsgatan så har det gått för långt, tänkte jag. Sedan insåg jag att jag var tjejen som rännde runt i Paris och fotade dörrar samt ett Louis Vuitton silkesband som fallit av en kasse och låg på marken vid Lafayette. Vem är jag att dömma?
Nu ska jag hämta mina kläder som jag itne har råd med på posten, underbart.

                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0