Överklasskärrningarnas insikt i Skånefruar

Som ni kanske känner till så avskyr jag programmet "Skånefruar". Alltså verkligen avskyr. Sådär så det kliar innanför huden på mig och jag rullar runt och kvider i soffan. Så mycket. Men idag så bupplevde jag en skrattfest utan dess like när jag slötittade i fem minuter på dravlet.
Alla överklasskärrningaran, förlåt, "skånefruarna" skulle samlas och prata om sommaren som gått och vad som komma skulle. Den ena överglänste fan den andra i överklasskarikatyr.
En kvinna, som av gruppen verkar ses som lite "utflippad" berättade att hon hade spelat in en skiva som hon skulle sälja till deltagarna på hennes klasser. Hennes klasser är någontyp av frigörandedans möter jojk möter yoga möter magdans. Typ. De andra tittade lite menande på varandra; medelålders-singel-kris. Men de har överseende. Och de har fixat en dejt till henne, en man dom de tror ska få ner henne i den skånskamyllan igen. 
En annan fru berättade och visade att hon hade opererat brösten och berättade glatt om hur hon tatt bort och lagt i och lyft och flyttat bröstvårtorna och allt var det nu var. De andra berömde henne, tänk att göra ett sådant ingrepp på Onsdagen och sitta med vid bordet på Söndagen! Snacka om att ha uträttat någonting så beundransvärt. 
Den tredje parodin berättade att hon och familjen hade haft tankarna på en sensommar semester, men att det ju faktiskt är lite för varmt för att åka till rivieran såhär års. Och Svergie är ju så fint såhär års. Sånt man säger när man vill låtsas att man är stadd i kassa men cashen mer eller mindre börjar sina och man får hålla tillbaka på årets champangeorgie i Monaco.
Allting knöts ihop fint när en av fruarna delade med sig av den fantastiska insikten att hon hoppades att lite yngre kvinnor, runt 20-25 skulle titta på programmet och se upp till dem och se att man kunde bli någon och göra något... DÄR bytte jag kanal.
Det är alltså dessa överklasskärringar med totalt ointressanta hobbies, meninglösa samtal och problem som på sin höjd handlar om att man inte lärt sig att tanka bilen trots att man är 40 år gammal som jag förväntas se upp till? Där mina damer, har vi våra idoler! Det är dessa kvinnor vi ska se upp till. Glöm fredskämpar, FN-ambassadörer eller kvinnosakskvinnor. Skånefruarna har ju allt.
Silikonpattar, botox och ett totalt intelligensbefriat levende.
Klart allt jag vill ha ut av livet är att få strutta runt på en jävla gräsplätt under Falsterbo Horseshow, dricka skumpa och berömma mina vänninors fantastisk välformade bakdelar.
Nej, då bor jag helllre i en grotta och äter liksvamp i resten av mitt liv. Tack.

                             

Kommentarer
Postat av: Nick

Kan du inte sluta använda det här typsnittet jag kan inte läsa det och jag gillar att läsa din blogg Hanna :D

2010-10-04 @ 13:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0