Lady Gagas osunda sundhet

Msn.se skriver om Lady Gagas osundhet och refererar till bilder från en konstert i Oslo där den smällfeta snabbmatsjunkies dansar runt. Jag hoppas ni förstår att jag är ironisk, i så fall är ni fortfarande inte helt indoktirnerade av våra "sunda kroppsideal". Jag själv vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Är Gagas tidigare anorexiakropp sund? Och man är osund bara för att man har lite fett på magen? Då vill jag inte vara med längre. Jag trodde vi hade kommit längre.
Förstår inte folk att det bara handlar om ett sätt att välja ut och kategorisera människor, de smala är mer värda för de har självdiciplin till träning och diet och det premieras i vårt marknas styrdasamhälle. Dessutom finns det i normen ingen plats för oss som faktiskt inte tycker det är så jävla kul eller givande att springa runt som en idiot i en gymasal eller leva på keso, gurka och vatten.Gud hjälpe mig med mitt magfett.
Om ni visste vad jag hatar ordet osund! Osund är ofta lika med överviktig i folksögon (öron?) men jag måste säga att, så underviktig som Lady Gaga var tidigare är nog minst lika osunt att vara som hennes nu "tjocka" kropp.
Men att kalla henne osund. Sen när blev det osunt att ha lite kött på benen? Vad har jag missat? Har jag varit för upptagen med att äta kakor och inte lyfta ett finger?

Det är en kliché det jag tänker skriva nu, jag vet, men är det verkligen de här kroppsuppfattningarna vi vill sända ut till de barn och unga som växer upp idag?

SUNDA LADY GAGA:


OSUNDA GAGA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0