Ingen jävla kärlekssång tack!?

Beyonce och Alicia Keys har gjort en låt i vilken de sjunger i refrängen: "'Say you love me, don't put it in a lovesong". Rent spontant tänker jag; vad är det för killar de träffar? Eller har jag fått det där med kärleksserenader om bakfoten? För hade en snubbe skrivit en kärlekssång till mig hade jag ju inte direkt tystat honom och informerat att ska han förklara sin kärlek duger inte en sång.
Men alla är vi ju olika. Och det är klart att ser man ut som Beyonce eller Alicia så kan det ju såklar bli lite jobbigt med alla kärlekssånger som killarna hela tiden skriver till en. I know the feeling.
Eller inte. Jag har faktiskt försökt tvinga ett ex att skriva en låt till mig, men jag fick aldrig den där låten och även om jag hade fått den så kanske det inte hade varit riktigt så spontant som när man vaknar av en sten på rutan och nedanför fönstret står en stråkkvartet liksom. Händer hela tiden. Så jobbigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0