Statusuppdateringarna från helvetet

                       status

Tidigare har jag förhållit mig
relativt passiv gällande statusuppdateringar på facebook. Alltså uppdaterat har jag gjort, så till den milda grad att folk börjat fråga om jag inte har något liv. Nej, det har jag inte. Jag är singel, bor hemma hos mina föräldrar och har i princip inga pengar. Varför frågar ni ens?
Åter till föremålet för detta sena bryderi.
Statusuppdateringar. Kan vara jätte kul. Är jätte kul. MEN inte när det handlar om

1. Mat. Jag och de flesta andra skiter fullständigt i huruvida du äter spagetti, ris eller kyckling till middag. Speciellt mycket skiter vi i om du äter pizza och måste poängtera att du "unnar dig just idag". Vad vill du med det? Visa att du har karaktär?

2. Din pojkvän. Nästa gång jag läser ett förbannat "Jag har världensbästa pojkvän" på statusen så skriker jag rätt ut. Det värsta är att det hela verkar ha utvecklats till något slags mästerskap i pojkvänsskryt då alla som skriver att de är ihop med en riktigt klippa ska skriva varför. Typ "jag har världens bästa kille som har hämtat mig på jobbet". Eh. Men det är klart, han måste ju leverera för att hamna på statusen.
Om jag blir ihop med en kille ska jag skriva: jag har världens bästa pojkvän som ligger som en gud. DET vill man läsa. DET är något att skryta om.

3. Träning. Powerwalks, spinning, aerobic, whatever. Det har aldrig varit och kommer aldrig bli intressant för någon. Fatta.

4. Kombon pojkvänner och mat. Jag har redan behandlat detta. MEN det är är nog det värsta av sitt slag. "Lagar oxfilé till älskningen". Men grattis! Verkligen! Nej, fan. Det är nästan lika överjävligt som folk som alltid ska berätta om vilken form deras mage är idag.

Och slutligen. Slutligen, sluta skriv "godnatt-statusar". Jag orkar inte ens förklara varför. Bara sluta.
Ska du skriva något, passa på att vara lite fyndig, lite kul eller åtminstonde något mer än tråk-informativ.
Avslutningsvis; jag är en bitterfitta, bara att gilla läget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0