LVM-dröm

Inatt var första gången på länge som jag vaknade kallsvettig och darrig mitt i en mardröm. Sådär riktigt filmiskt.
Jag hade en sån frukstansvärd mardröm, men eftersom det var så verklighetsbaserad (om en dröm kan vara det?) vill jag inte skriva mer precis om den för att inte lämna ut någon. Nog var det också därför som den var så jävla hemsk!
 Det var iallafall en person som tog en överdos och vi hittade personen på en toa och jag fick total panik och skulle ringa 112 men ingen av de 3 telefonerna i huset fungerade och jag blev bara mer och mer panikslagen. Sedan var det massa om och men och personer runt omkring.
När jag var som mest i panik vaknade jag.

Ända tills nu var jag övertygad om att personen i fråga faktiskt hade dött, så jag var tvungen att kolla upp det.
Inget dödsfall. Skönt.
Jag har en tendens att få för mig att jag drömmer sanndrömmar.
Det värsta är väll att jag drömde den hemska drömmen bara för att jag pluggade Lagen Om Vård av Missbrukare i vissa fall igår kväll. Känns ju bra. Nu får jag mardrömmar av att läsa om lagarna, frågan är hur det ska gå när jag är socionom och måste tillämpa dom?
ehhh...nu ska jag försöka återhämta mig från nattens mardrömmar med lite plugg.

                                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0