Vellinge racistpig

Jag hamnade i soffan med kaffekoppen och datorn framför en dokumentär om Vellingekommun på SVT.
Jag tänker fatta mig kort, MEN att säga att det inte handlar om rasism är att ljuga!
För det första uttrycker sig en kommunpolitiker såhär
 "vi ser bilder på bränder med incitamenten att det är så det blir när man tar emot flyktingar" och på ett informationsmöte står en kärring och säger
"dom har barnen kommer från länder där man skjuter ner varandra när man blir osams, det är en kulturkrock som är farlig".
Jag undrar vilken värld dom här två människorna egentligen lever i? Var är hennes argument gångbara? Mitt i ett krigshärjat Albaninen möjligen?!

Sedan undrar jag om dom tror att det är halva AlQuaida som ska flytta in i Vellinge kommun och börja bedriva Jihad mot kommunstyrelsen ochinvånarna?
Varför är dom inte rasister i folks ögon? Det undrar jag. Är det så att om man gömmer sig bakom ekonomi för att slippa bli kallar rasist?
Slutligen tycker jag det är vidrigt att det här faktiskt handlar om ensamkommande flyktingbarn. Barn för helvete!
Barn lika mycket som deras egna små Vellinge ungar.
Barn som bränner bilar? Knappast. Barn som skjuter på varandra? Jo, tack. 
Och vad hände med barnkonventionen?
Idioter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0