Skitit i det blå skåpet?

Börjar fundera på om Facebook har någon smart funktion som räknar ut vad för typ av reklam dom ska visa på högerkanten när jag loggar in för nu var det tre olika annonser för dejting sajter.
Det är nästan så jag blir lite kränkt som är så modernt att bli nu för tiden. Som det där barnet som blev kränkt för att dagsfröken flyttade hans stol en meter från bordet för att han inte kunde uppföra sig vid matbordet.
Jag vet att jag är singel liksom, ni behöver inte kasta parmiddagar, vigselringar och älskog efter mig för att jag ska inse. Eller är det för att jag inser men inte gör något åt det som dom är ute efter mig?
Man kanske skulle ringa en äktenskaps förmedning och bli bortgift direkt liksom.
Eller så skiter man i det och njuter av att kunna ha en lägenhet där det, som min kompis uttryckte det, "ser ut som någon spytt nåt rosa över hela lägenheten" och av att lyssna på min skit musik och dansa runt i raggsockor och munkjacka på Lördagseftermiddagen helt ostört istället för att plugga.
Plugga. Det är vad jag borde göra. Men jag spyr på litteraturen. Jag orkar inte läsa som pappa-roller och mamma-roller och hushållsarbetes fördelning och fan och hans moster.
Har jag skitit i det blå skåpet?


kjh




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0