Polkadots

Om det var någon som likt mig satt hemma med en påse jordnötsbågar från Lidl och kollade på "Svergie pussas och kramas" igår kväll kunde ni se en manlig, finsk komiker stå och plantera om en orkideé samtidigt som han berättade om varför han måste gå ut på Lördags kvällarna. Fantastiskt likt mig. Fantastiskt!
Dessutom tittade jag på "I taket lyser stjärnorna" och "Mr. & Mrs. Smith".
Allt jag har att säga är att man inte ska titta på första filmen efter att man haft föresläsning i
klrishantering för då kan man bara koncentrera sig på att analysera huvudpersonerna. Mycket bra film förresten.
Film nummer två hade väll ungefär behållningen att jag glömt bort hur het Angelina och att jag är efter så jag missade filmen när den kom ut och såg den för första gången igår.

Och idag gick jag
upp klockan ni och städade! Sedan åkte jag till min favvo-second hand.
Det var för jävligt trångt, varmt och dom tokiga tanterna hade tagitledigt från Ullared och knuffades i Mölndal istället.
Efter fyra inköp som hade som gemensam nämnare polka dots och porslin åkte jag vidare till second hand 2.
Där träffade jag tre kompisar och fick lite socialt umgänge i raljerandet över fula prydnadssaker. Vi hade en lång disskution om varför folk köper rese souvenirer på Second Hand. Typ "jo jag har viss vart i Holland, kolla träskorna i hyllan", eller?
En värmeljushållare rikare begav jag mig hemåt men intuitionen att jag skulle ta tag i att städa garderoben.
Det hela gick till som det brukar. Jag slänger ut alla kläder på golvet. Sedan tröttnar jag. Det har med andra ord inte hänt mycket på det kognitiva planer sedan min 12 års dag.
Dock fick min självdiciplin mig att slänga in det mesta igen.
Allt kompanjerades av Chingys Right Thurr, Snoop och Pharells Drop it like it's hot & Jamie, världens hetaste kille, Foxx's Gold digger med på spellisten. Det sprätter i dom lurviga som, tack gud, ska få rastas något senare på dansgolvet någonstans i stan.

Nu ska jag väll ägna mig åt att läsa om det moderna föräldraskapet eller utvecklingspsykologin med treatet att jag har en flarra rosé i kylen och en massa is i frysen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0