Löpbandet, Foppatofflorna och Elektrikern

Scener från ett gym del 1,2 & 3
1
Svettig och röd har jag tröttnat på att ha iPoden inkilad mellan behåbandet och axeln och väljer att , under ett par av mina 45 på löpbandet, låga iPoden dingla fritt i hörlurssladden. Detta resulterar efter bara ett par minuter i att min blåa iPod med ett kattklistermärke på flyger i en båge och landar bakom maskinen. Jag reagerar rent instiktivt och smäller till på stopp knappen varpå jag utan att bandet hunnit stanna slutar röra benen och försöker hoppa av.
Detta gör naturligtvis att jag går samma öde till mötes som min iPod, men jag lyckas göra en kung fu vändning i luften, parerar det handlösa fallet och landar jämfota på golvet. Snabbt plockar jag upp min iPod och tar ett skutt upp på maskinen, trycker start och fortsätter som om ingenting har hänt.
Jag hoppas innerligt att ingen sett att jag precis varit nära att dödsstörta bakom löpbanden, antagligen har någon sett. Alla antagligen. Jag vågar inte titta efter utan stirrar stint på kalorimätaren som skvallrar om att jag hitills typ hunniot förbränna ett päron. Jag gissar att några av mina med gymmare förmodligen fick uppleva det roligaste dom någonsin sett på ett gym. Jag bjuder på den.
2
Om inte svettigare plågar jag mig igenom mina sista 15 minuter på löpbandet med Beyonce på högsta volym i hörlurarna. Tillräckligt hög volym för att inte märka att någon försöker få kontakt med mig och det är först när jag känner att någon står obehagligt nära det svisschande svarta bandet som jag reagerar. Jag tittar upp och finner att en elektriker i blåställ stegat upp på bandet brevid. Ska han träna i det? tänker jag först innan jag tar ut hörlurarna.
Han vill bara kolla om hörlursurtaget på min träningsmaskin fungerar. I mitt försök att småsnacka för att ta mig ur den pinsama situationen som just uppstod, situationen där jag antagligen tyst sjungit med i "Crazy in love" när han stod och försökte få kontakt med mig, tar jag mig för att informera mig om att urtagen nu verkar fungera men han måste kolla alla. Jaha.
3
Idag fick jag dock konkurrens om att vara det största Ufot på Sportlife. En kille tog sig för att träna i gröna foppatofflor. Jag vet inte men jag tror att det kan bli problem att använda foppatofflor på löpbandet. Jag kan tänka mig iallfall. Foppatofflro har jag dock sett i alla möjliga och omöjliga situationer men idag var första gången ett par foppatofflor gick på gym. Bech 10, here they come.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0