Världens hjärtligaste dag

Igår hade jag den bästa
alla hjärtans dagen någonsin!
Vad fantastiskt det är att jag ändå kan lyckas med det när jag inte är långt ifrån ett år som singel.
Eftersom mamma är född just den 14/2 så började jag med att fira henne genom att besöka BArbie utsällningen på Mölndals museeum och äta Kina mat tills jag nästan sprack. Efter detta begav jag mig hemtå för att invänta mina sockergryn tillika singelkompisar Jenny och Erik.
Jenny kom spatserande genom snön fårn höjden med en mandelkaka som hette duga och Erik bankade på mitt fönster med famnen full av nybakade kanelbullar.
Sedan hade vi en fem timmars socker orgie framför Chicago och passade också på att berätta "singel historier" som Jenny valde att kalla temat. Dessutom googlade vi på könssjukdomar och avslutade kvällen med ett avsnitt av kvarteret Skatan.

Det känns så bra att det faktiskt inte blev en dag som var minsta lilla sorglig eller bitter utan helt fantastisk och fylld av värme. Det fanns inte på kartan att någon skulle hitta mig inlåst i badrummet med en hög foton på min expojkvän och en vodoodocka av gammalt upphittat hår.

Slutligen; jag tror inte att problemet med denna anti-singel-dag ska lösas genom att antingen bli ihop med någon bara för att slippa fira själv eller att gå man ur huse för att se till att dagen suddas bort från varenda förtycktkalender uan istället ska vi ta tillbaka dagen.
Som en kanelbulledag eller fettis dag fast för kärleken.

Kommentarer
Postat av: andylicous

fan vad nice! Själv hamnade jag på krogen! Också värt! :D

2010-02-15 @ 19:23:25
URL: http://flashpoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0