Det är inte så enkelt som ni vill få oss att tro, SD!






Jag får psykbryt på Sverige Demokraterna. They gotta be kiddin me....
Jag såg på debatten mellan Gudrun Schyman och Jimmy Åkesson på Agenda ikväll.
Åkesson ville hela tiden ha det till att Gudrun kallar svenska män talibaner och på frågan om vad man ska göra åt våldtäkter som begås av svenska män (majoriteten av brotten) så kan inte Jimmy Åkesson annat än att återigen skylla på invandrarna och att Gudrun och Fi vägrar inse fakta.


Hur kan man komma undan med att beskylla en grupp av människor för alla brott och våldtäkter i ett land? Tänk om Fi gick ut och sa att alla sexuella öbergrepp begås av pensionärer, då skulle det ta hur i helvete. Men varför är "invandrare" en grupp som ska beskyllas för allt ont? Och det verkar dessutom okej att göra det.
Varför våldtäkts anmälningarna har ökat och enligt SD är något av de högsta i världen handlar framförallt om att så många människor kämpat för att synliggöra offren. Det har vi kunnat göra här för att vi ändå, till syvende och sist är ett väldgit jämnställt land med en öppen syn på sex och med en relativt hård sexuallagstiftning.
Det är med andra ord, mina ord, bra att anmälningarna ökat. Det behöver nödvändigtvis inte betyda, vilket SD menar, att det bor för mycket invandrare här och deras största intressen är förutom att odla lök i parketten, bombhota julfester, slå sin fru just att jaga svenskabrudar från bussen på Lördagsnätterna och våldföra sig på dom.

Jag är också irriterande trött på folk som säger "vi kan inte ta hand om invandrarna som bor här".
JO, det kan vi, problemet är snarare att ingen är intresserad av att göra det. För vad görs egentligen åt segrigationen, arbetsmarknadsdiskrimineringen och stödet?
Det föds för få barn i landet och ändå har folk mage att säga att vi inte kan "ta hand om invandrarna". Tänk om politikerna och makthavarna faktiskt började att egegera sig i att göra det bra för ALLA människor i det här landet.
Det slår mig hur äckligt legitimt det har blivit att kategorisera människor. Trots att vi är lärda att alla människor är lika värda är det numera ingen osanning att vi är förbannat snabba med att skilja på folk och folk. Jag är uppenbarligen mer värd än min granne, bara för att jag råkar vara född av en svenskmamma och har en svenskpappa här i Sverige och hon råkar vara född i Iran.
Så, varför är det så viktigt att få stänga människor ute? Varför ska gränserna stängas? Varför ska människor få dö i sina krigs- och svältdrabbade länder bara för att vi är så jävla tillknäppta och håller på vårt? Jag tycker att ska vi utvisa kriminella invandrare ska vi fan införa dödsstraff också OCH ha en straffkoloni dit vi skickar svenska kriminella. Så modernt känns det där populära sandlåde argumentet.

Sandlådepolitik är faktiskt ett bra ord för att beskriva Sverige Demokraterna, för den är så förenklad att jag blir mörkrädd. De hittar på statistik och de skyller ALLT på invandringen. Får de en fråga, som Åkesson får i Agenda om va de ska göra mot våldtäkter som begås av svenskar så har han inget svar. Istället står han och gapar om att Gudrun Schyman vägrar inse fakta. Vems fakta? Vemsk sanning? Han beter sig som vi gjorde på debatterna vi hade på Svenska lektionerna på högstadiet, och det verkar vara en trend hos SDs politiker.
Åkesson visar också ett foto på en kvinna i slöja och vill med detta visa en stackar förtyckt kvinna. kalla mig gärna naiv, men jag ser inte förtrycket av en kvinna bara för att hon har slöja. JAG ser förtryck dagligen i media och runt omkring mig, det gör jag, men det är ett förttryck där kvinnorna istället för att kläs på kläs av och görs till villiga, kåta, tysta fucking knulldockor.
Förtrycket jag pratar om är det förtyck som i väst tagit uttryck i total exploatering av kvinnor och den kvinnliga sexualiteten. För helt ärligt, vad är skillnaden mellan ett glansigt Slitz omslag med en kvinna endast i klädd små stingtrosor som poserar med halvöppna, om möjligt ännu glansigare läppar som bara skriker "Do me" och en kvinna som bär niquab. Vad är skillnaden mellan att förväntas vara oskuld tills man gifter sig med en man som farsan valt ut och att lära sig suga kuk som 13-åring på en nerklottrad skoltoalett?

Jag vill mena på att det västerlänska förtrycket i sin ytterlighet borde jämnställas med talibanväldet. Så ja Åkesson, svenskamän är inte så jävla olika talibaner. Svenska män förtrycker, slår och våldtar kvinnor. Precis som arbaber, afrikaner, turkar, engelskmän, amerikaner, fransmän, libaneser och så vidare tills alla världens nationaliteter är uppradade.
MEN inte alla. Långt ifrån alla.
Det finns män som begår fruktansvärda brott mott sina fruar, flickvänner, döttrar och främmande tjejer som befinner sig på fel plats vid fel tillfälle. Att helt enkelt bunta ihop dom, påstå att alla är invandrare och att vi ska skicka hem dom är enligt mig ett hån och en kränkning mot alla utsatta tjejer, flickor och kvinnor, för med det resonemanget tar man bort allvaret och vikten i att ta dessa brott på allvar och göra allt för att stoppa dem.
Dessutom, om vi nu ska skicka hem den invandrare som våldtar en tjej, legitimerar vi då inte att han gör samma sak mot andra tjejer i sitt hemland?
Eller är det värre att våldta en blond tjej än en svart tjej? Och  är det mer okej att misshandla och våldta för att man heter Svensson i efternamn jämför med om man heter Hussein?
För någonstans hamnar man ju i att man faktiskt legitimerar brott för vissa etniciteter.
Man säger både att det inte är lika farligt att svenskar våldtar och dessutom menar man att man inte kan vänta sig så mycket mer av invandrare.
Jag minns när jag gick på högstadiet och någon nazistgrupp hade satt upp en massa klistermärken i Mölndal. Där fanns ett som etsat sig fast på min näthinna. En ritat bild av en vit tjej som ligger på marken och ett antal svartamän turas om att våldta henne. Då var det nazism, nu är det ett parti som beräknas få omkring 6% av väljarnasröster i valet. Det är något som får mig att tappa hoppet.

Invandrare förresten, jag hatar det ordet. Flera tusentals nationaliteter buntar ihop till en enda grupp som ska tycka, känna och ses som exakt samma skrot och korn.
Men det är underligt att vi har så få utlandsfödda svenskar som ger sig in i debatten. Kanske är det precis som SD motsatts påstår, att svenskarna inte vågar stå upp mot invandringen för att de är rädda. Vi legitimerar ett parti som står och påstår att bara blattar våldtar. Vem är det som borde vara rädd? Är det jag som blondtjej som helgonförklaras eller är det killen från mellanöstern som stämplas både som taliban, terrorist, våldtäktsman och mördare?
Jag vill verkligen sända en tanke till alla underbara "invandrarkillar" som jag mött i mitt liv, vänner, pojkvänner, arbetskamrater, klasskompisar och så vidare,  alla dessa killar som precis som majoriteten av männen som lever och bor i Sverige ALDRIG skulle tänka sig att höja handen mot en kvinna, killar som tycker att våldtäkter är precis lika vidriga och oacceptabla som jag tycker och som nu blir beskyllda för att vara en hög med potentiella våldtäktsmän. För oavsett vad SD säger, så finns ni!

Jag skulle också vilja ta upp att SD påstår att vi svenskar blir påhoppade för att vi firar svenska traditioner för det är inte något jag känner mig minsta lilla bekant med. Bara en sån sak som skolavslutning i kyrkan, sen när började svenskarna bry sig om kyrkan? För de flesta av oss är kyrkan ett ställe dit man går på bröllop, begravning, dop och konfirmation. Inte mer än så. Men plötsligt blev det skitviktigt.
För är kyrkan så jävla viktigt så börja gå på högmässor och gudstjänser istället! Betala skatt till kyrkan, var aktiva i era församlingar, läs bibeln och engegera er i kyrkansarbete!
Fast det verkar ingen vara intresserad av, däremot är det ett bra argument för SD att ta till när de sprider sin islamofobi vida omkring. 
Jag blir också mycket konfunderad när SD pratar om att "vi svenskar" inte kan sjunga nationalsången eller gå ut med flaggan för då blir vi kallade rassar. VEMS FEL ÄR DET? Inte invandrarnas iallfall, vilket SD skyller det på.
Det är alla ju alla jävla nassar och rassar som använder våra nationalsymbolen och skitar ner dom. Det är också SVERIGE demokraterna som använder vårt landsnamn för att representera åsikter som hos mig väcker en avsky inte ens värdig min västa fiende.
Peronsligen har jag inget behov av att glida runt i Sverige tröja, inte för att jag på något sätt känner mig rädd, utan snarare för att jag inte känner någon direkt nationalistisk kärlek till det här landet för tillfället. Ett land där marknaden är viktigare än individer och hela samhället håller på att segregerasönder sig genom att sätta ett pris på människor.

Jag är ledsen, men det är för enkelt att skylla allt på invandringen. Det finns inte en sådan enkel lösning, det är bra mycket mer komplext.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0