Mobbing propaganda

Jag kanske bryr mig för mycket om kändisar. B-kändisar, C-kändisar, folk som är på teve och riktiga Hollywood stjärnor får alla en plats i min verklighet. Dock vill jag poängtera att jag varken dyrkar eller ser upp till någon av dom utan snarare ser det som ett intresse att se vad för tokigheter som försiggår där ute.

Jag har nämnt bloggerskan Kissie tidigare och jag tänker göra det igen. Hon är, som de flesta kanske vet, en 19 årig tjej som driver Sveriges största blogg där hon, eller snarare hennes alter-ego skriver om sina dagliga tilltag. I princip handlar det om fika, shopping och alkoholkonsumtion.
DET jag fascineras över med den här tjejen är att hon skriver om nästan ingenting men lyckas ändå provocera och fascinera så till den milda grad!
Jag har väll alltid tänkt att hon är en irriterande liten bimbo som inte har en gnutta intelligens men oj, jag tror jag misstog mig.
Hennes intelligens vet jag inte mycket om men jag så henne när hon var gäst i förkväll igår och hon visade sig verkligen vara en annan person än vad jag trodde. Hon talade om sina operationer och berättade att hon gjort det för att hon mådde dåligt över sitt utseende som yngre, och nog är det tragiskt men hon vågar iallfall tala sanning. Sen pratade hon mycket om hur folk tar det hon säger och att hon insett att det hon säger kan leda till kosekvenser och försöker att vara mer tydlig med vad hon verkligen menar och vad som är på skämt.
Hur som helst så var det en gullig, lite blyg och osäker tonårstjej som satt och vickade på tårna i dom stora klumpskorna i förkvällssoffa. Jag såg liksom igenom hennes attityd och insåg att shit, det är verkligen en vilsen tonåring inte någon bloggdrottning. Eller ja, kanske båda.

Det jag reagerade över i programmet var programledarnas attityd. De gick från att i ena sekunden hylla henne för att i nästa sekund säga saker som "Jag som mamma undrar ändå vad säger sina föräldrar...." och lägga huvudet på sne. Dom gick liksom på henne på ett väldigt integritetskränkande plan. Sen fattar jag inte hur Carolina Gynning kan sitta där och raljera över skönhetsoperationer och utlämnanämnande bilder när jag så sent som för ett par veckor sedan såg en helt störd naken video på henne där hon säger att hon kommer från Norge och ligger och smeker sin kropp på en säng helt näck. Och vem var det som poserade med bloga implant för hela svenska folket? att folk inte kan se över sitt eget innan dom hackar på andra, det stör mig.
Amelia Adamo var nog värst av alla. Hon verkligen förminskade Kisse och sa att "jag hoppas inte du blir den mest opererade under 25 år" och påpekade att man måste vara bra på något också man kan inte bara se snygg ut.
Skit samma vad man tycker om Kissie, men att en kvinna med Amelias erfarenhet, kändisstatus och ålder sitter och gör ner en stackars osäker 19 åring i direktsändning, det tycker jag är skamligt!
Fy tusan. Kärring.
Men det är så typiskt kvinnor, det är så JÄVLA typiskt. Så fort en ung tjej tar plats så ska hon tryckas ner.
Lägg mer energi på att ge varandra kärlek och engeri än att försöka rädda en 19 årig välmående tjej från fler operationer. Hon kommer inte lyssna.
Om en person operarar sig för att hon eller han mår så dålgit för att han eller hon känner att dom är fula tror folk då på allvar, på allvar! att det förbättrar genom att tala om för personen att den ser värre ut?
Idioti! Nej.
Nu kokar jag över.

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0