Jag är tolv år och lunarfresh

Uhhh. Jag håller på att bli en sån jävla datornörd. Har suttit i två och en halvtimme och försökt ändra min blogg genom att HTML-koda och framförallt lära mig hur det fungerar.
Lite övning fick man ju på en gamla goda(?) lunarstorm tiden.
Är det förresten någon som minns dom där "figurerna" man kunde göra med siffror och symboler på sin lunarpress (som man kallade presentationssidan)? Alla fjortisar hade Playboy kaniner. Nu tatuerar dom kaninerna istället. Allt var bättre förr. Eller? Läppförstoring verkar ju vara tillbaka iaf. Undantaget som bekräftar regeln. Det var bättre förr.
                                                            
Men lunar alltså, jag minns också att man skulle skriva sina polares namn på sin presentation och en kommentar om varje. Och så var det ordning med bästis först och alla som hade kille eller flickvän skulle ägna ett eget litet utrymme till honom/henne på pressen och skriva "Jag älskar dig, puss, bla,bla,bla.". Gärna med en sifferkonstruerad nalle eller ros brevis.
Sedan skulle man gärna lägga upp tusen bilder på min parter också. För att inte tala om bilderna på sig själv. 98% bilder på en själv. Typ kolla mig jag är freeeeesh! Jag är tolv och skitsnygg.
Nej, tack gud för Facebook.

Dock måste jag säga att även fejjan bjuder på sin beskärda del av skratt. Idag hittade jag, av ren slump, en grupp som heter "I want to marry the person I'm goin out with and I wanna do it now". Hej stalker gruppen. Dom kanske behöver en taleskvinna. I så fall är det bara att ringa mig.
Fast jag dejtar ju ingen så jag kan ju inte riktigt stå för det för tillfället. Å andra sidan så har jag nog blivit lite mer lugn när det gäller känslor. Jag har lärt mig den hårda vägen att det inte är någon idé att krossa fåglarna i handen. Ett litet siden band runt foten går minst lika bra.
 
En annan rolig grej med fejjan är att man få reklam utifrån sina uppgifter man lagt in. Bara för att jag skrivit att jag är singel får jag konstant reklam för dejting sidor och massagestavar. Tillsist blev jag så irriterad att jag på en god väns inrådan tog bort min civilstatus et voila! Nu vill dom att jag sla köpa tishor istället för att hitta en snubbe på internet att släpa med mig till altaren. Right now.
Anledningen till att jag stör mig så mycket är inte för att jag är desperat att hitta någon utan snarare att dejtingsidorna som lever på folks "olycka" (kanske fel uttryck men missförstå mig rätt, folks krankhet) försöker indoktirnera mig hjärna att tro det.
Ungefär som låten som jag fullkommligt kommit att älska går: "Hollywood infected your brain, u wanna kissing in the rain". Lite så. Låt mig vara.

Dags för Hanna att vika in hovarna innan
1) min dator bränner hål i mina jeans
2) jag somnar och datorn ramlar i golvet
3) jag skriver ännu knäppare saker och förlorar sen lilla, lilla kvoten av vett som ni ännu tillskriver mig.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hanna! Jag blir onykter av typsnittet! Kul med lunarnostalgi, men aj fan mina ögon! Imorgon är det jag som slår dig, inte tvärtom.

2010-04-07 @ 23:53:09
URL: http://jcolsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0