Inte ens prinsessor


Inte ens prinsessor
ungår att få hjärtat krossat
. Eller. Inte ens grodor kan låta bli att jävlas. Eller. Hade Jonas varit en prins så kanske dom hade levt lyckliga i alla sina dagar. Eller?
Hur som helst så är prinsessan Madde singel igen, lika bra det. Dock lär hon ju vara mer eftertraktad än vissa andra. Och hon får gifta sig med en shejk eller nåt.
Jag tänkte att jag tar Carl-Filip. Eller snarare mitt undermedvetna tänkte det.


Inatt drömde jag om just C-F Bernadotte och han hade en segelbåt med Stockholms Kungliga Seglarsällskaps loggon på seglet.
Summa summarum så träffades vi, jag berättade att jag hört på radion om hans syrras brutna förlovning vilket han inte kände till (!) och jag sa att "Det kan ju vara något hovet bara säger". Efter lite om och men försvann han bort i sin båt (!) och jag ångrade att jag inte haffat honom när jag kunde.
Sen sa jag: "Det är ju en sån kille jag ska ha; rik, artig och har segelbåt" (!?!).
Eh. Ja. Långt ifrån mig. Mitt undermedvetna alternativt min biologiskaklocka eller något helt annat, kanske den lilla moderata-stureplansbratten som bor någonstans långt, långt inne (?), konstaterade inatt att jag ska gifta mig med en prins. Eller. En brat med segelbåt och goda manér.
Usch. Fastän jag tycker att Carl-Filip är väldigt snygg så känner jag ändå att...nej.
Jag menar ska jag gifta mig blåblodigt måste det väll finnas något roligare giftasmaterial?
Någon söderhavskung eller indianhövding? Någon?


är det bara jag som, bortsett från det
förlösande i att Madde tar en cigg i solen,
tycker att hon på bilden är skrämmande
lik Sunes mamma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0