28 kontrollanter senare....

Om man håller ögonen öppna så händer det mycket omkring en. Det kan ju inte bara vara jag som hela tiden upplever konstigheter. Eller egentligen är det ju inga konstigheter, det är bara så mycket spännande i görningen hela tiden i den här stan.
Idag var det 28 kontrollanter och 2 ordningsvakter redo att haffa alla tjuvåkare. Vet inte hur dom tänker eftersom att det var mitt på dagen en Tisdag vilket innebär enkom skolungdomar och pensionärer, då drar iaf jag slutsatsen att skolungdomarna har gratis kort och pensionärerna betalar för de kan inte springa från kontrollerna.
Kontsig prioritering. Åh dom såg så stöddiga ut hela hörgen. Liksom lagens lång arm personifierat med händerna i fickorna och allvarlig uppsyn, som om dom räddade folk från döden eller nåt. Nej, jag gillar inte dom där och jag ger blanka sjutton i om folk åker gratis eller inte. Cred till dom som vågar. Själv är jag en fattig chicken som bara åker gratis när jag glömmer kortet hemma.

Sedan åkte jag vagn med ett helt gäng gulliga dagisbarn. Underhållande så det förslår. De frågar typ vid varje hållpalts om de är framme snart.
Själv satt jag och frågade mig själv varför det är så äckligt smutsigt på vagnen. Det är som fläckar av vätska i rännilar över hela golvet och jag undrar vad det är egentligen. Det kan ju inte vara kiss eller spy för då hade det ju luktat så det måsta vara något annat.
Funderade på att sms 118 100 (eller vad det ju heter) och fråga men insåg att de antagligen inte kommer kunna svara.
Jag tänker också på att det är smutsigare på de gamla vagnarna än de nya. Varför är det? Visst slitage och så men smuts? Huh?

Äh. Nu har jag börjat packa mina grejer i väntan på att få reda på vart jag ska flytta. Har packat ner alla mina böcker så nu kan jag inte läsa något, om jag nu skulle känna för det.
10 dagar kvar tills jag flyttar hem igen. Det var den friheten Yei!
Btw, det skrivs ju så mkt om att flytta hemifrån, vore det inte på tiden att börja skicka ut broschyrer och skriva böcker om att flytta hem igen? Känns ju som det är en trend med denna bostadsbrist och dessa 2ahands kontrakt.

                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0