Tidningsrubriker

får

Hur tänker man när man har får i källaren till sin pizzeria?
Jag undrar mer över ägarens tankebanor när han kommer på att jo, får i källaren verkar som en bra idé! än vad jag förfäras över tilltaget.
Man skulle kunna tänka sig att dom hade en riktigt källare med jordgolv och hö men icke, på bilden står dom tre fåren inklämda mellan frysboxen och diskbänken.
Jag kan inte låta bli att skratta, hur kommer man på den idén? Hur?
Det var nästan så jag ville klippa ur artikeln om fårincidenten ur Metro och sätta upp den på väggen.

Ytterligare en information jag fick från tidningen idag var när jag och mina två kompisar var på väg från vår fika till Myrorna och mitt på Haga Nygata sitter en löpsedel utanför en närbutik med en tecknad fantombild som följs av texten; "Galningen lös på Göteborgsgator".
Vem är denna galning? Borde man vara rädd? Vad har han gjort?
Jag menar en galning definieras ofta som 'farlig för allmänheten' och detta kan, baserat på mediarapporteringen betyda allt från barnamördande pedofiler till en  tvåbarnsfarsa som rånat Pressbyrån.


Kommentarer
Postat av: Nick

Det där med fåren alltså. Kulturkrockar eller vadå :D

2009-10-07 @ 16:04:23
Postat av: Joakim

Men inte behöver du väl vara rädd för vare sig barnamördande pedofiler eller Pressbyrårånare?

2009-10-07 @ 17:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0