Smsen du eventuellt vill glömma







                                             

Jag och syrran
satt i bilen och kom in på det där med fyllesms. Vi lyckades komma fram till att det finns vissa gyllende klockslag för detta skickande och att det även finns vissa hållpunkter.
Jag ska ta er med på en hel kväll i jag-borde-ha-alkolås-på-mobilens tecken.

Först ut är ”förfest sms” som vi valt att kalla dom.
Klockan är runt halv elva- elva och du har hunnit bli lite på kanelen men är ännu helt medveten om vad du skriver, till vem och varför. Du kan även ha tanken att det är rätt dumt men den slås lätt undan med lite öl, vin och cider i kroppen.
Smsen som skickas är rekognoserande.
Ska d ut? Eller kanske ett mindre rätt fram; Vad har du för dig ikväll?

Nästa steg är ”på klubben smsen”.
Du har nu hinnit ut på krogen och är antagligen lite fullare. Det är kanske inte jätte roligt där ni är och du funderar på en omstationering och för att ta reda på var du har som mest chans att get lucky/ alternativt träffa på ragget/ exet / polaren som du vill ha.
Då kommer den lite mer direkta frågan; Var är du? Eller helt enkelt Ute?
Dessa sms har en rätt lång tidsintervall och kan förekomma i princip när som helst mellan midnatt och 02. Dock vanligast vid 01.

Vid klockan halv tre är du jätte full och det är dags för det tunga arteleriet.
Här har vi tre alternativ.
1) Hej, vill du sova hos mig? Alternativt; Får jag sova hos dig? Detta kallat vi ”booty smset

2) Du förklarar din kärlek. På fyllan. I sms. Ja, du kommer ha ångest dagen efter för ”Jag vet att du inte vill ha mig men jag älskar dig, du är snygg.” med obligatoriska T9 felstavningar. "Ångest smset"!

3) Du har inte fått något svar alls tidigare under kvällen och blir desperat, tanken att personen i fråga kanske sover i sin säng har aldrig slagit dig och du ringer upp honom/henne. Glad i hatten vrålar du ”Heeej! Var eeee’ruuu?” bara för att få ett hest och sömndrucket ”Hemma, jag är sjuk, jag sover” tillbaka. Här retirerar du och blir plötsligt både nykter och skamsen. Du ber om ursäkt, önskar ett krya på dig trots att skadan redan är gjord och när du lagt på är du lika dräggig som innan.

 


Kommentarer
Postat av: Clara

Åh vad detta är underbart jag ska göra denna sms regel till en ny religion, hmm en extrabilaga till tonårs palören.

Dock vill jag lägga till att innan sista samtalet som slutar i att man sätter sig ner vid spårvagnen och gråter eller något i den stilen har man faktiskt försökt ringa med mer eller mindre jämna mellanrum hela kvällen, dock utan resultat.

Jag har gått den vägen några gånger för mycket nu , ajaj

Jag gillar dig .

2009-10-29 @ 22:33:00
Postat av: Anonym

Åh vad detta är underbart jag ska göra denna sms regel till en ny religion, hmm en extrabilaga till tonårs palören.

Dock vill jag lägga till att innan sista samtalet som slutar i att man sätter sig ner vid spårvagnen och gråter eller något i den stilen har man faktiskt försökt ringa med mer eller mindre jämna mellanrum hela kvällen, dock utan resultat.

Jag har gått den vägen några gånger för mycket nu , ajaj

Jag gillar dig .

2009-10-29 @ 22:33:11
Postat av: Carolin

Haha vad grym du är!

2009-11-08 @ 12:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0