gott nytt fan

Så var hon vaken till ännu en nyårsafton och summerar det gågna året, och du som tycker att jag är ointressant, tråkig eller har andra liknande åsikter kan sluta läsa nu, jag komme rbara förstöra din nyårsafton för the rest is just 'bout me baby!

Det har varit ett mycket händelserikt år må jag säga.
Dessutom lovade jag på förra nyårsafton att det här skulle bli "året jag bestämmer mig" och det blev det bannemej.
Nu sitter jag här, på väg att bli socionom och slipper ångesten över att inte veta vad jag vill göra (och rädslan över att bli kvar som Arbetledare på BK till jag är 45) och som bonus har jag fått många nya, helt underbara vänner som förgyller mitt liv varje dag.
Det tåls att uppreda, mina vänner, gamla och nya, det är ni som gör mitt liv värt att leva.

Jag anser att en snabb resumé av året som gått skulle vara på sin plats.

Jag blev singel och därav lärde jag mig förstå hur ont kärlek kan göra när det är som värst. Men det är väll så det är, något som är så fantastiskt måste väll sluta i något som gör lika ont som det kännts underbart?
Min älskade bror gifte sig. Det första bröllopet jag gick på och antagligen det bästa. Inte nog med att jag fick se min bror lyckligast i världen, jag fick även världens bästa svägerska.
Jag stressade i princip ihjäl mig på jobbet och det var en mycket god erfarenhet.
Jag och Frieda vann en resa till Monaco, hur grymt var inte det då?
En helg på rivieran betald av tv4. 
"Himlen kan vänta" hade premiär och blev trots, eller kanske just på grund av allt jävla slit en helt grym föreställning.
Sist det absolut största, jag började plugga.

Jag undrar vad 2010 har i beredskap för mig?
Svinis? Nja.
Om jag får önska skulle det väll vara ett förstahands kontrakt på lägenhet, en gratis resa och en underbar sommar med mycket sol. Lite energi till skolan skulle jag även ta emot med glädje.

Jag tackar för mig och stapplar med min träningsvärk  efter Afron igår (ja, så typiskt mig med afrodans, snart kommer jag börja gå runt i Gudrun Sjöden klänningar, snäckarmband och träpärlor) ur 2009 med allt jävlighet och skönhet som där funnits och ser positivt på framtiden.

Ta det lugnt med skumpan så ses vi på andra sidan med bakfylla, skavsår, förfrusna tår, trasiga stumpbyxor men redo att ta sig an ännu ett år av övveraskningar!
                      
                                                                      somita & jag på nyår 2009


Kommentarer
Postat av: Sommi

Du har allt haft ett händelserikt år och ikväll ska vi se till att det blir ett fantastiskt avslut på 2009!! See ya later beautiful! ;)

2009-12-31 @ 12:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0