Jag vill se regeringens avgång.

Jag tänker fatta mig kort.
Hur kan vi acceptera blockpolitik? Sossarna är det största paritet och ändå är de förlorare. Block politiken har öppnat dörrar för partier som SD att slå sig fram.
Hur kan MP ens överväga att bilda regering med Alliansen? Det är ju ett skämt.
Hade jag lagt min röst på MP hade jag varit vansinnig i deta läge, men jag skulle aldrig en överväga att rösta på MP just för deras ständiga flirtande med högern.
Jag har förstått att många människor tycker att det vore det bästa för att hålla SD utanför, men jag köper inte det. Det handlar inte om det, för Alliansen handlar det om att slå sönder röd-gröna blocket och sedan har vi en enpartistat.
Mitt drömscenario just nu är att allt brakar samman! Alternativt att Alliansen väljer att samarbeta med SD så folk förstår vilka jävla hycklare de lagt sin röst på. Reinfeldt ska göra bort sig och det ska kännas.
Det är dags att råda bot på borgarnas översittar attityd. De kan locka med makten, men jag hoppas innerligt att MPs ideologiska hemvist väger tyngre.

Jag vill se regeringens avgång och ett omval utan block! Ett demokratiskt mångpartisval.

Kommentarer
Postat av: c

Jag kan inte annat än hoppas samma sak kära Hanna! Jag önskar att allt kollapsar och det blir som på den gamla goda när de parti som vara populärast och fick flest röster van valet!

Sverige är ett stort äckligt snusk skämt, där överklassen äcklar runt i samma båt som rasists äcklen !

2010-09-21 @ 23:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0