Demokratins julafton

Igår när jag kom hem till min lägenhet hade jag fått post från Svergiedemokraterna. De hade vänligheten att skicka mig en A4-sida i glanspapper där de informerar mig om att det är mitt land och mitt val.
Tack, precis vad jag behövde ett främlingsförgentligt populistiskt parti att tala om för mig.
Självklart är både invandringsbromsen och de galna muslimerna med barnvagnar infogade på pappret.
Jag bor i Eriksbo som hör till Angered. Angered är en av de mest segregerade stadsdelarna i landet och även en av de där det bor flest människor som inte räknas som "svenskar" av Svergiedemokraterna.
Och just därförm undrar jag; går de runt och kollar svensk-klingande efternamn på brevlådorna och hoppas att vi har tröttnat på niquabs och barnvagnar på gården?
För det är ju så alla "invandrare" ser ut. Enligt SD.
Imorse på nyheterna pratade de om överfallet på en 24-årig SD-politiker, där han överfölls i sin lägenhet och förövarna skar in ett hakkors i pannan på offret. Jimmie Åkesson har uttalat sig om att det här är den värsta händelserna i svensk demokrati (eh, Anna Lind? Palme?) och självklart, om det är sant så är jag väll iallfall moralisktförpliktigad att det är ett oacceptabeln brott. 
Men nu är det bara det, att i rättsläkarens undersökning av mannen pekar allt på att mannen själv har skurit in hakkorstet.
Smart drag. Det måste ju ha slagit honom, någonsin om idag när halva tv-tablån är vigd till mordgåtor, att en rättsläkare är kompetent nog att se åt vilket håll kniven är dragen. Men kanske hade det, om det inte framkommit som ett påhitt, genererat vissa extra sympatiröster till Svergiedemokraterna. Deras politik handlar mycket om att tycka synd om svenskarna, pensionärerna (om de är svenska) och rasisterna.

Alldeles strax, på vägen till jobbet, ska jag gå och rösta för MITT SVERIGE. I mitt svergie är alla människor lika värda och lika välkommna. Vi tar hand om varandra, låter våra barn växa upp i en trygg och tolerantmiljö och vi är stolta över att betala skatt och genererar därav en välfärd i världsklass där vi har råd att låta de som är sjuka vara sjuka.
I mitt Svergie finns ingen rasism, ingen främlingsförgentlighet och ingen privat sjukförsäkring.
För mig är det självklart att rösta rött, för hela Sverige.


Kommentarer
Postat av: Nick

i VÅRT sverige!

2010-09-19 @ 11:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0