Samlarfolket

                                                    

Nu har jag kommit på
ett svar till frågan som givit upphov till veckans största huvudbry: varför jag har så fruktansvärt mycket saker, något jag insett nu när jag håller på att flytta.
Det är mina hobbies som gör det.

Teatern tar plats i alla papper. Manus, deltagarlistor, andra listor, teaterböcker och en hel del kvarlämnade teaterutstyrslar är inte att leka med. Dessutom tänker jag alltid att jag ska spara fula och roliga grejer för att det kan komma till användning.
Ritandet och målandet säger sig ju självt. Papper, pennor, färg, kritor, sudd och en halv miljon teckningar tar plats. Np shit.
Men pysslet är nog värst. En hel vektygslåga med pärlor för det första. Sedan alla papper, pappersbitar, lim, tejp, klistermärken och bra att ha för framtida verk liksom. Just bra att ha grejerna är väldigt irriterande för tillfället. I varenda liten låda jag öppnar finns det småsaker jag sparat inför den dagen så jag känner att "Åh, en rosa tygblomma skulle jag behöva just idag".
Matlagninen och bakningen å sin sida resulterar för det första i ett antal kok- och bakböcker samt ett överfullt kök och skafferi.
Min fallenhet för kläder, skor, smycker och väskor gör inte min sak-situation bättre.

Detta är inget jag kan rå över. Så är det bara. Frågan är vilka hobbies som inte skulle ta plats i ett hem. Kanske träning? Ett par uppsättningar träningskläder är lättare att förvara och packa? Eller?
Kanske vore det bästa att inte ha några hobbies alls? Eller inte.
När mamma nästa gång påpekar att jag har för mycket lådor med grejer ska jag säga att det är hennes fel som har främjat mina intressen för kreativskapande, intressen som i slutändan ger upphov till alla dessa prylar.

Fast å andra sidan, när allt kommer omkring är väll kanske det det handlar om egentligen att jag är en sparare och samlare. Jag är som ett mumintroll. Eller Stinky eller Ynk eller vem det nu är som sparar på allt.
Jag är dock rädd att det här kommer att få konsekvensen att jag ger upp och dumpar alla mina tillhörigheter någonstans för att slippa plocka med dom, för är det något jag inte gillar, och som försvårar för mig förtillfället, så är det att sortera, kategorisera, organisera och städa. Fy fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0