Drömjobb

, här sitter en annan i rosa Hello Kitty pyjamas och försöker tvinga sig själv till att ta tag i juridiken. Jag har verkligen ingen lust eller ork att plugga nu när det är varmt och sommaren i princip står och bultar på dörren så rutorna skallrar. Jag vill bara ta promenader, dricka öl på uteserveringar och vara barfota.
Sovit dåligt har jag gjort också. Inte bara pga av förkylningen utan också eftersom jag drömt så kopiöst. Som vanligt gjorde mitt ex ett guestapperence i min dröm men förutom det så har jag konstant drömt om att jag gjort arbetsuppgifter på nya jobbet.
Första kvällen igår och det var väll svårt för min övertrötta hjärna att sluta processa alla ny info när jag väl vek in hovarna.
Men, jag tror jag kommer att trivas bra på jobbet. Det tror jag.

Jag har ju haft sånt flyt den senaste tiden med tanke på att jag som en blixt från en klar himmel fick lägenhet och jobb när jag stod helt utan, så därför föreslog min väninna att jag skulle köpa en trisslott.
Frågan är bara; är det att leka med ödet?
Om det nu finns en övremakt, kommer han/hon/den/det i så fall tycka att jag blivit lättjefull och ta ifrån mig allt?
Se till att jag får sparken, blir vräkt och gärna att jag bränner av mig allt håret eller nåt?

               


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0