Vem bryr sig om Paradise Hotels sunda ideal?

                                                                                               
Paradise Hotel
ser ut att bli en seglivad historia för min det. Ärligt talat vet jag inte varför jag är så jävla fascinerad av något som står i så bjärt kontrast till mina ideal.
Jackie Ferm är en i grund och botten smart men förvirrad eller vilseledd dam som på sin blogg glatt svarar på frågor som jag citerar "Har du rakad fitta?" och "Gillar du att suga kuk?" samt "Kan man prata med dig om sånt som är jobbigt. Typ över en fika?".
Jag undrar hur gammal den som skrev det sista är egentligen. Och det första med. 12 eller 50.
Kanske är jag en gammal stofil men jag tycker det är helt uppåt väggarna hur man överhuvudtaget kan 1) vara så jävla äcklig att man skriver sådana frågor. Köp Slitz så ser du ju för helvete och 2) hur man kan förnedra sig till att svara på sådant.
Denna Jackie, årets medieprofil på gott och ont. En tjej som är ett typ exempel på vad som händer med unga människor som inte blir sedda genom kärlek.
Egentligen var det inte alls henne jag skulle skriva om, det blir så rätt ofta ändå.
Jag skulle skriva om vad jag läste på Paradise Hotel Cimons blogg.

Ett utkast;
"Hur ni låter eran kropp bli uttnyttjad för att känna närhet...Det gör ont. Jag måste sätta ner en fot för detta vansinne. Ni unga tjejer och killar där ute som gömmer er, känner er obekväma i eran egna kropp. Snälla, gör inte det. Låt er inte dras ner i detta vidriga jävla träsk utav ytlighet. Få bort tunnelseendet och det mörka molnen över dig och försök se dig själv och världen annorlunda. Ni vill inte vara omringade utav människor som inte tar dig för den du är, som ser dig som objekt, ett verktyg, en del utav ett vackrare samhälle."

Han skriver efter att han fått ett mail av en tjej som känner sig ful och undrar om någon någonsin kommer tycka om henne. Alltså visst, jätte fint, vi gråter lite och tänker att han är en sanningssägare av mått och av kommentarerna på detta inlägg att döma har den tjugoåriga modellen/fotografen precis löst gåtan med vår existens.
Är det inte paradoxalt?
Hur kan en person som ställt upp på att medverka i en dokusåpa som Paradise Hotel, vilken i sin tur står för ytlighet i sin absolut grisigaste form? Mest muskler, snyggast bröst och skabbigaste blonderingen får ligga.

Kanske kan man dra det till sin spets och ifrågasätta hur jag, som har så fina ideal och värderingar om alla människors värde är så intresserad av sex och mobbing på bästa sändingstid att jag inte kan sluta efterforska i det? Vem är jag att moralisera och kritisera?
Vi är väll alla ambivalenta i vårt beteende, inte minst jag MEN jag är fortfarande förvånad, kanske inte över själva blogginlägget, killen är trots allt just fyllda tjugo år, utan snarare över läsarnas reaktioner.
Det är som en tårkanals orgasm just drabbade hela forumet och det finns ingen hejd på vilken underbar människa Cimon är.
Dalai Lama? Moder Teresa? Gandih? Ähh...nej. Paradise Hotel Cimon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0