40 is the new 20?

Jag satt och tittade "Cougar Town" ikväll och insåg att det är en sanslöst dålig serie.
Varför ska man göra en serie om en 40-årig frånskild kvinna som ska vara lite tafatt, virrig och gammal när hon inte uppfyller ett enda av kriterierna på ett trovärdigt sätt?
Är det bara jag som inte kan ta en mager, botoxad, solbränd och vältränad kvinna på allvar när hon pratar om rynkor och daller?
Som i kvällens avsnitt när hon skulle ligga med sin "nya unga kille" för första gången (efter tionde dejten, man blir tydligen frigid när man blir 40 +) och spenderade hela dagen att göra manikyr och bikinivaxning (samtidigt för det var tydligen rolig underhållning ansåg manusförfattarna). Men är det verkligen roligt?

Var går egentligen gränsen mellan att vi skrattar åt hur tokig hon är samt känner igen oss (vem som nu gör det) m.a.o igenkänningshumorn, vilken jag tycker dt verkar som är målet, och att det blir sorglig lyterskomik?
Serien är så fruktansvärt tafatt och stereotypt att det är skamligt av kanal 5 att sända den klockan 22 på kvällen.
För det första så är ju Cortney Cox roll så totalt oövetalande, är det kontigt och spännande när en sjukt het 40 åring får till det? Nej.
Sonen hennes, som ska vara så jävla käck, smart och lillgammal och skämmas "sådär lite lagom" för sina föräldrar klarar jag bara inte av!
Scenariot; han kommer ut på altanen där hans morsa ligger på alla fyra och idkar fellatio med en för honom okänd man. Reaktion; han har bara en kort kommentar i stundens hetta vart efter allt blir som vanligt igne och han fortsätter slänga kärleksfull käft med morsan vid frullen dagen därpå.
Helt normal relation för en tonåring gentemot sin förälderssexualtitet.
Mamma-son relationen när den är som bäst englit Hollywood.
 
Sonens pappa är så typsikt framställd att jag skäms. Han framställs så som frånskilda män nästan alltid framställs av amerikanska serieaskapare: barnslig med lagom sexpack på magen och med passion för basebollskepsar, rockmusik och orginella ungkarlslyor.
Grannen och väninnan spelas av Christa Miller som spelar Jordan i Scrubs. Hon är i princip Jordan bara lite, lite snällare och mindre kåt.
Hennes man är lite tjock, lite lat och lite töntig. Som det alltid är. Ni vet.
Den andra grannen, killen, ungkarlen, som jag redan räknat ut att huvudpersonen kommer bli ihop med i slutet, drar hem nya brudar varje dag men vara "korkade" tjejer.
Ni kan väll eran "Two and a half men"? Ja, då är det ingen nyhet från "Cougar Town" att primoskuösa tjejer aldrig är smarta och vice versa samt att unga brudar är totalt iq-befriade.

Slutligen; "Cougar Town" suger. Ungefär lika dåligt som "Dating in the dark". Ändå tittar jag på både. Jag antar att allt har sin poäng, eller som Jenny sa till biljettkontrollanden; Det finns folk till allt.
Tillochmed sådana som kolla rpå teveprogram dom tycket är dåliga bara för att få ösa ut sitt förakt.
En sådan är undertecknad.

                                         


Kommentarer
Postat av: Mary Jane

Oh, så spännande att du tar upp just detta ämne som jag satt och tänkte på för en stund sedan: fan vilken kass serie. Skönhetsoperationerna gör mig bara ledsen då jag sett Courtney i unga dagar som stolt Vänner-fan. Men "humorn" är fenomenalt dålig och det gör att jag skrattar högt. Kanske är detta även anledningen till att du fortsätter kolla, för det är ju precis det vi gör. Ack.

2010-03-13 @ 06:47:38
URL: http://manymen.blogg.se/
Postat av: Lady Love

Det är nog dumt att dra paraleller till serier som Scrubs och Two and a half men till detta djävulens program. De försöker inte vara seriösa (?), dock så antar jag att det är på detta sätt hollywood ser på medelålders kvinnor. Skrikiga, åldersnojiga, dumma. Kvinnoföraktet slår till igen. Yay.

2010-03-20 @ 15:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0