Slut vs Nucka

Jag vill härmed utveckla min tes angående en sak jag uppmärksammat som ett tydligt inslag i diverse komediserier, dramaserier och filmer.
Håll i er för här kommer det, och jag har en lösning på den också.

Ofta framställer man tjejer som romantiker, drömmare och desperata. Ni vet vi är bara ute efter att gifta oss och vi har en biologiskklocka som överröstar en hel femteklass på spårvagnen.
Snubbarna däremot vill bara ligga.
Att det skulle vara såhär könssegregerat är kvalificerat skitsnack. Problemet ligger på ett helt annar plan.
Jag vänder mig till eventuella manliga läsare och antagligen brudar också; om en tjej bara vill knulla, gärna ofta och med olika partners vad är hon då?
Knappast är hon en player. She's a S-L-U-T. Bevare oss väl, slampa är väll det mest värsta en kvinna kan tänkas vara. Lätt värre än cancer och HIV på ett bräde.
Missförstå mig rätt men det är just därför det finns, krasst, bara två schabloner som tjejer kan passas in i, det har sagts förr men det tåls att upprepas: Madonnan eller Horan.
SÅ; för att slippa att folk vill gifta sig efter första dejten eller bjuda på frukost efter ligget så måste ordet slampa. och alla liknande tillmälen, försvinna ur vårt vokabulär.
Det är klart att det ska vara lika okej för tjejer att knulla och dra hem som för killar.
Först då kan man slippa att överösas med dejting reklam som efter min kvantitativa och högst ovetenskpliga studie i uppskattningsvis 99% av fallen riktar sig till kvinnor och slippa översköljas med lyteskomik kring desperata one-night-stands (gärna lite fula och dumma i huvudet) som tror att diamantringen är kirrad så snart dom särat på benen.

Jag förstår för mitt liv inte varför sex är så jävla laddat än idag. Vi har sett det mesta, det mesta är accepterat och okej men ändå, ändå så är vi så snabba med att döma och bedömma.
Promiskuösa kvinnor är ett hot mot patriarkatet, jag tror det. Så länge som mannen och andra kvinnor kan trycka ner en tjej bara genom att smutskasta henne för något som majoriteten av männen kan göra och istället berömmas över sin virilitet så håller vi kvar ett könsmönster som är helt sanslöst.
Tror du att jag har fel? Är det okej för tjejer att knulla bara för att Samantha Jones har gjort det på Manhattan?
Det var väll därför som hela svenska folket (och ja, jag erkänner även jag) häpnade över Paradise Hotel Jackies tilltag på det mexikanska hotellet men inte en jävel sa något om t.ex Kristoffer eller Cimon som knullade på allt och alla i bästa sändingstid.

Dessutom är även jag ett levande exempel på denna könsnorm då jag nästan känner mig manad att skriva något i stil med att; men jag är inte promiskuös. MEN för alla brudar som vill ligga och alla killar som vill gänga sig så tänker jag inte göra det. Jag tänker varken vara en madonna eller en hora.
Jag tänker njuta av att befinna mig i mitt sköna gränsland där jag kan raljera, diskutera och filosofera över sexualiteten när den är som bäst (nej, inte i dokusåpor trots att jag är NÅGOT insnöad) !


Kommentarer
Postat av: andylicous

VÄL TALAT, MONTANA!

2010-02-26 @ 20:29:46
URL: http://flashpoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0