Thank god it's friday

                               ThankGodItsFriday.jpg Thank God Its Friday image by isisblack123

Det är helt otroligt
hur tillvaron kan svänga från en dag till en annan. Vi kan kala det berg-och-dal-bana, moodswing eller att jag är manisk. No matter what vi kallar det, underligt är det i vilket fall som helst.
I Måndags var jag på kollitionskurs med hela mänskligheten, jobbiga minnen haglade över mig varje steg jag tog och att ta sig framåt kändes som att simma genom ett segt slem. Kan inte påstå att varken skolan eller prssen på att prestera som teaterfröken gjorde mig gladare.
Men båden har gått uppåt, ungefär som Urbans diagram. Den stigande nyttokurvan. Eller nåt.
Idag känns det som att livet är bra härligt iallafall även om jag både är singel, inte kan hålla mina tillhörigheter organiserade på sin plats och dessutom har ett par trivsel kilon för mycket som likt en igel bestämt sig för att hänga kvar efter julens frosseri.

Hur som haver så har jag nog just idag inget att klaga på.
Jag fick min tenta och det gick bra. Jag slår mig för bröstet så hårt att jag nästan hostar upp pastasalladen jag firade med för attans vad gött det kändes att ligga två hela poäng över godkänt (visserligen två under VG också men det handlar om att se glaset halvfullt eller halvtomt).
Den första roliga föresläsningen i manna minne kunde bara förbättra min fredag och sista Powerpointen med ett hjärta i vilket det stod I LOVE HELG fick mig nästan att hoppa och tjuta; It's wekeend baby!
Ovanpå detta blir det taccos middag hos mami y papi samt träffa teatergruppen senare för ett besök på Haga teatern och en föreställning jag inte har en aning om vad den heter.
Imorgon blir det upp i ottan för att ta mig till varje stopp på loppis rundan inom rimlig tid och boxas med tanterna om fotöjer och glasskålar. Därefter hoppas jag kunna ta igen mig ett par timmar innan det blir dags för att slänga på sig partystassen och halka iväg på födelsedagstillställning.
Ibland är livet bra skönt.

Om du nu undar vilken relevans dettta inlägg har vill jag meddela att det är för din skull jag skrivit det. Jag brukar vara så gnällig och hänging så jag vill bara ta tillfället i akt och proklamera att det är inte så illa ställt med mig ändå. Jag mår jävligt bra och jo, ja, jag är lycklig. Att vara singel känns för tillfället som en droppe i den stora havet på vilket vi alla är båtar i parken.
Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Frieda

Fan va du skriver bra gumman! Det ar alltid lika roligt att lasa dina inlagg! Ah, gick du och teatergruppen pa teater idag/kvall, eller ar ni redan dar kanske nu nar jag skriver detta? Saknar er mkt, speciellt dig. Det borjar bli jobbigt att vannerna ar langt borta nu. Jag har borjat tvivla pa om man nansin kommer att traffa nagon. Sa nu kanner jag mig som den bittra singeln. Men man aker ju till stallen me forhoppningar, inte sant? Sa det var en av alla forhoppningar for att jag kom hit. Sen sa slar det mig gang pa gang i ansiktet hur javlig underhallnings branschen verkligen ar. Sa nu har man borjat tvivla pa det oxa. Men fan tror att jag ar i mens sparen, den lurar runt hornet. Sa det kanske ar mina sma hormoner som spelar mig ett spratt. Jag bara onskar att jag kunde ringa dig sa vi kunde diskutera livets orattvisor. Jag mar alltid sa mkt battre nar jag pratat med dig, och nar vi ventilerat mellan varandra det som for tillfallet tynger oss. Ja ja, nu ska jag ga och trana. Hem kommer inte en fet svensk som vart i USA och kalasat sig loss! Sen kanske man frigor lite glada endorfiner samtidigt. Det hade ju inte skadat! Sen har jag en pjas jag ska lasa tills pa tisdag, har du last Othello? Den verkar lite jobbig. Men det maste goras. Jag ska skriva min "Open Scene" i helgen sa jag kommer skicka den till dig i dagarna. Om du bara kunde kolla igenom och saga vad du tycker. Sa hade jag blitt glad! Miss u and love you! Hade tankt att bara kommentera kort pa din blogg, men det blev lite langre an sa sa det fick bli har pa face istallet! POSS



Nehe, Facebook cepar sig sa det far bli har anda! Poss

2010-02-05 @ 22:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0