jobbigt, Nsp

Nsp och Burger King i blåsväder. Jag skrattar. Jag njuter. Äntligen. Äntligen kan folk fatta hur det går till på det jävla skit företaget. Ja, allt som de slagit larm om i Malmö till facket, det  stämmer även här i stan.
Det här är nog det bästa, Johan Perssons svar på frågan om varför de tillämpar ett system där anställda får stämpla ut och sitta obetalda i arbetskläder och vänta på att få jobba.

"Varför begagnar ni er av ett sådant system, Johan Persson?
– I min värld förekommer det inte alls. Men där det förekommit har vi tagit tag i det med en gång och ordnat till det. Men mig veterligt har det inte skett någon gång. Inte med flit."

Total jävla bullshit. "Tagit tag i det". På hela tiden jag jobbade där så tog han fan inte tag i ett skit förutom att höja prestationen och försäljningen. Idioter!
Sedan berättar han att dom förbättrat geinom "personalrum och personalaktiviteter". Ja, personalrum är ju verkligen en lyx, det är inte så självklart. Eller? Det låter nästan som att Persson tycker att det är så.

Jag hoppas dom åker dit som fan och att det
uppdagas vilken jävla miljö det är på BK resturangerna som ägs av Nsp. Jag hoppas det för att alla som jobbar där idag och alla som har jobbat där ska få upprättelse. Jag hoppas det också för min egen hemlystnads skull.
Och om någon som tycker att det är bra som det går till och som tycker att jag är en idiot skulle läsa detta så får ni gärna tycka att jag är det. Jag kommer stå för vad jag skriver och för min åsikt, no shit.
Nu ska jag fortsätta skratta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0