HATA HALEBOP!



Halebop är ett skitföretag
. Jag ska berätta varför.
För två år sedan, då jag hade varit kontantkortskund i flera år, fick jag erbjudande om ett abonnemang för 199:- i månaden som startade med tre fria månader. Dom 199:- skulle jag få ringa för.
Kruxet var att jag band upp mig på två år. Kanske borde min mentala varningslampa blinkat till redan där men eftrsom jag alltid varit nöjd med Halebop så tänkte jag att; jag ska ju ändå inte byta telefonbolag så what the heck.

What the fuck var snarare rätt ord. Det började med att jag i tre månader i rad fick kontakta Halebop, hänvisa till mitt avtal och informera om mina tre fria månader. De envisades med att hela tiden skicka fakturan på 199 :-
Sen blev jag ihop med min pojkvän som hade comviq och mina mobilräkningar var helt katastrofala. Det hjälpte ju inte att majoriteten av mina polare också hade comviq.
Så jag bytte till ett comviq kontantkort.
Halebop är jätte bra, OM man ringer till folk som har Halebop. Det är bara det att INGEN har halebop!

MEN jag mårste ju betala varje månad för abonnemanget jag inte använder och vars simkort jag dessutom blivit av med.
Som om inte det vore nog så höjde de priset efter ungefär ett halvår till 288 spänn i månaden.
Tidigare i våras var jag i kontakt med Halebopskundtjänst som informerade mig om att jag var bunden till 14/4 och att dom kunde lägga in en uppsägning om detta.
Såhär skrev dom:

"Du är bunden till 20100414.
Vi kan lägga in en uppsägning av abonnemanget redan nu om du vill det. Då avslutas det, eller om du vill ha kontantkort, det datumet bindningen upphör.
Återkom med hur du vill göra"

Om man, via telefon tecknar ett abonnemang för två år sedan, har man då alltid full koll på uppsägningstiden av abonnemanget då? Varför skriver dom inte att abonnemanget har tre månades uppsägning?
Det luktar död hund här.
Verkar som att dom vill mjölka cash?
Nu säger dom att jag kan säga upp abonnemanget IDAG och måste ha kvar det TRE JÄVLA FUCKING FAN MÅNADER!

Så nu väntar två arga mail Halebops support.
Jag undrar hur många arga mail dom fått av mig.
Idag skrev jag att "det är förbannat jävla dåligt" och att "det verkar som att ni vill mjölkna kunderna på pengar" och avslutade med att jag "aldrig kommer vara kund hos de igen".

I topp på Hannas hat lista går Halebop om både Csn, Sj och Vässtrafik.
Nu ska jag till skolan.

Kommentarer
Postat av: Julian

Personligen hatar jag mest av allt deras jäkla reklamer.

2010-10-25 @ 01:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0