Lånefredag

Idag är det så kallad lönefredag. Lånefredag för oss som lever på Csn stöd.
Jag har insett att den här månaden kommer att innebära rotfrukt, pasta och konserver då pengarna i princip är slut samma dag som dom kommit in på kontot.
Att behöva punga ut femhundra för teveabgiften som student tycker jag är rent obefogat.
Av princip så betalar jag avgiften, fri television är viktigt, jag kan dock ställa mig frågande till vad SVT väljer att sända.
Ska jag betala för att dom ska visa Riverside och Sverigedemokraternas partistämma?

I skrivande stund sitter jag framför datorn hemma hos mamma och pappa, slickar mina sår efter gårdagens blöta kårpub och veckans intensiva studiebesök och hemtentamensdisskutioner.
När jag kom hem idag var jag så trött att jag bara orkade slänga mig i soffan framför Oprah, där somnade jag och när jag vaknade kunde jag inte förstå varför jag hade svarta ränder på kinderna.
Men när minnet återvände insåg jag att jag, innan jag däckat, bölat ihjäl mig när Oprah hade pedofilspecial.

                                          


Kommentarer
Postat av: Frieda

Ja du Hannie dear. Jag vet precis vad du menar med att inte ha ett öre kvar redan första dagen! Jag är där själv och kommer va det ett tag till...he he. Jag har lite ballt att berätta! Läs min blogg så fattar du vad det är. Annars så berättar jag det för dig när vi ses nästa gång, träning som vanligt på måndag eller?? Pöss o Kramiss.

2009-10-24 @ 01:39:56
URL: http://fromgbgtocalifornia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0