Bitterfittan

Jag vill varna känsliga läsare och sånna som lätt tar illa upp, speciellt alla som är i stadiga förhållanden eller någon gång sagt till mig att jag ska upskatta att vara singel/ensamstående.
Läs inte.

Efter att jag var tvungen att "trycka i" ruta för ensamstående på undersökningen från universitet så har jag funderat lite på vad det egentligen är som är så jobbigt med ordet "ensamstående".
Det är något med ordet som klingar så illa i mina öron.
Kanske för att jag har svårt att definiera mig själv som "ensamstående", för nog är jag singel och visst bor jag alena men jag står faktiskt inte ensam. Det skulle jag inte påstå.
Trots att jag vet med mig att jag inte står ensam är det ändå något som gör mig aningens melankolisk när jag ska beskriva mig själv som ensamstående.
Jag har börjat fundera i banor som att jag faktiskt måste börja acceptera etiketten eftersom jag har på känn att jag kommer att förbli just "ensamstående" i en ganska lång tid framöver. Kanske föralltid, vem vet?
Det är konstigt men när jag är i ett förhållande kan jag inte se mig själv som singel och när jag är singel har jag svårt att se mig själv i ett förhållande.
Kanske beror det på att jag aldrig har varit helt och gull en inbiten singel eller en stadgad partner utan alltid slungats mellan lägren med jämna mellanrum.
Just nu är jag så trött på hela grejen att jag automatiskt definierar alla par som tråkiga och jag vill kräkas på deras sammanflätade händer på spårvagnen.
Jag vet inte om det är så mycket att jag är avundsjuk på just ett förhållande som att jag hatar att vara på andra sidan planket.
Det värsta med att vara singel är trots allt inte att ha filmkväll med sig själv, ligga och trycka sig mot väggen för att få lite värme på natten eller laga söndagsmiddagar som man lika gärna skulle kunna ta intervenöst som framför teven utan det värsta är att man ALLTID måste vara så jävla glad.
Så fort man gnäller över att man är singel så ska folk komma med den där jävla "det kommer när man minst anar det" och den ska folk dra sin lyckliga historia.
Jag skiter i det!
Jag är ändå bitter.
Jag har också varit som ni, kärleken har knockat mig när jag minst anat det och sedan lämnat tillbaka mig.
Öppet köp?
Jag vill inte ha någon pojkvän i största allmänhet, jag gillar att kolla på teve själv hur tragiskt det än må låta men jag hatar att man inte får klaga och jag hatar att vara på andra sidan.
Better used.
Ja, jag är bitter. Acceptera det! Jag är bitter i många andra avseenden och det får man vara men när det gäller att vara singel ska man ut och knulla fittan av sig och vara så jävla glad över att man kan göra det.
Vem fan vill det? Inte jag iaf. Jag vill bara bli accepterad som en bitterfitta i största allmänhet.
Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Frieda

Från en bitterfitta till en annan! Jag håller helt med det du skriver! Varför ska man inte få klaga när man är singel, jag gör det, men många tycker att jag är jobbig. Men dom kan sitta och klaga på saker som är fel eller helt perfekta i deras förhållanden, och det är helt ok. Det finns ju fördelar. Men många nackisar oxå! Jag har get upp kärleken, den finns inte. Inte för mig i alla fall. Jag tror på vänskap, framgång, pengar och skönhet. De resterande bitarna i livet...kärlek eller allt som innebär män, killar, karlar nej det kan fanimej vara! Puss på dig!

2009-11-17 @ 23:18:41
URL: http://fromgbgtocalifornia.blogspot.com
Postat av: Joakim

kände att någon borde kommentera, och läsa.

har inget unikt att säga, egentligen, men bitterhet är nice och det där jävla planket kommer du aldrig förstå dig på. det är snarare än låda en ett plank. bitterhet är kanske inte nice, om det är allt som finns. men det är bara när man reducerar sin hela person till en massa ord och föreställningar blir man ett perfekt klistermärke att sätta på lådan.



okej, mina metaforer/liknelser är kanske svåra att följa. men jag är säker på att jag hade en poäng där någonstans. anyhow. på min kreditansökan stod det ogift, det tycker jag känns mindre nedtryckande än ensamstående. dessutom fick jag kredit. sweet!

2009-11-17 @ 23:30:18
URL: http://www.jcolsson.se
Postat av: C.

"det kommer när man minst anar det" HA HA HA ... eller?

Alltid samma visa, om man klagar blir man obehaglig och jobbig, bästa sättet att tysta ner det obehagliga och jobbiga är "det kommer när man minst anar det." slut.

Men vadå det är klart det gör, det är ju ingen som annar att de ska regna eller att benet ska gå av , klart man inte anar i förväga att man ska bli kär!

Åh jag ska aldrig droppa den komentaren.

du är bra!

2009-11-19 @ 11:50:19
Postat av: Okänd

Det bittraste och vackraste jag har läst.

2009-11-19 @ 19:02:54
Postat av: EVA <3 America

Hanna! I SECOND ALL OF THAT!!

2009-11-19 @ 21:06:27
URL: http://eelvelin.blogg.se/usa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0