Horoskop battle

Efter en julfrukost med hela familjen satte jag mig i lugnansro, stretegiskt placerade jag mig nära godisskålen för att få äta alla skumtomtar själv, för att läsa lite i Plaza Kvinna.
Mitt horoskop var det självklara stoppet efter intervjuvn med Jackie Ferm.

Horoskopet som lyder:

Du omsluts av romantiska kärleksvibrationer ända fram till den 19:e.
Njut av uppvaktning och bekräftelse från det motsatta könet. Du fullkomligt utstrålar sexighet och skönhet vad du än har på dig. Det är planeten Venus som ger dig all denna lycka just nu.

Jaha, tänker jag då, det låter väll trevligt. Det enda kruxet är väll att jag itne fått en komplimang av en snubbe på jag vet itne hur länge. Eller missade jag mina vibbar när jag inte orkade prata med den där biluthyrar killen i slips på Exet i Lördags?
Sexighet och skönhet är inget jag skulle identifiera mig med i skrivande stund då jag sitter med håret i en ena röra, glasögonen på sned, iklädd mjukisdräkt med vita slemflläckar på det svarta sammetstyget, fläckar ditsatta av en gris med mycket blött och nyfiket tryne.
Och så var det den där lyckan, min lycka är knappast framkallad av någon kille.

Men eftersom jag är född den tjugonde januari, precis på gränsen mellan Stenbocken och Vattumannen anser jag mig själv ha lite valfrihet gällande horoskops tydning.
I Plazas horoskop är det nämligen så att Vattumannen räknas från 20/!.
Får jag säga det själv tycker jag Vattumannens framtid passar mig mycket bättre.

Du jobbar på som en liten myra fram till den 18:e. Sedan säger du stopp och gör en helomvändning. Du blir kär, går ut, festar och har en fantastisk tid. troligtvis är du dessutom på resande fot och det är under samma resa som du träffar en människa som får stort utrymme i ditt hjärta för alltid. Håll dock hårt i plånboken då du har en tendens att spendera över dina tillgångar.

Tentan ska ju in den 15onde så det är klart att det är därför jag jobbar hårt. Felräknat tre dagar får man ju räkna med, det kan inte alltid vara rätt. Sedan fylelr jag ju år den 20onde...omvändning?!
Sedan blir jag kär!
Med andra ord kommer jag stå någonstans där det passerare snygga killar och spana ungefär runt den 21a.
Var är min kärlek? Går ut och festar komemr jag garanterat göra den 30onde på min födelsedagsfest.
En resa är väll mer tveksamt. Fast jag har ju tänkt att åka upp till Mora och hälsa på så det kanske blir den där exotiska, omvälvande, resan då?
Plånboksbiten tänker jag inte ens avhandla.
Det vet vi alla.

Nu återstår det alltså att se vad som händer januari 2010. Verkar ju som om att jag kommer li poppis iaf.
Dock förtäljde ju inte Vattumannens horoskop huruvida man blir lyckligt eller olyckligt kär. Men jag känner mig själv, det lär bli det senaste.

Nu jävlar ska här firas jul!
God jul!


Modesty Blaise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0