Smöra som du är, Bruno

Tjejer. Varför behöver ni en kille som sjunger att ni är bra som ni är?
Frågan ställs efter att jag lagt märke till att fler och fler slänger trosorna på Bruno Mars, inte främst för att han är guda-snygg och sjunger som en ängel utan framförallt för att han är så snäll och säger att en tjej är bra om hon är. Det är nu jag ska lämna en blöt fläck på fotöljen jag sitter i antar jag. Eller skriva ett kärleksbrev kanske.
Men nej, jag faller inte för den där "just the way you are"-grejen.

Så,
för det första, ska tjejen i videon föreställa en tjej som är snygg just the way she are? Varför han han inte med en mullig, osminkad tjej med råttfärgathhår och finnar? För det är ju ändå så de flesta ser ut innan de gått igenom tre månader utan kolhydrater med konstant hunger, fem dagar per veckan på gymmet tills de spyr och tusenlappar på smink och hårprodukter för att få det där "naturligt vackra" som reklamen säljer oss.
Och om vi tjejer nu inte gör oss snygga för killar, varför får en sån här låt ett så överdimensionerat mottagande?

Idag har jag verkligen inget skrivflow, ville väll mest poängtera, vänligt men bestämt att jag VET att jag är fin som jag är och jag kommer inte ändra mig för någon. OCH jag behöver ingen snubbe som spelar piano och sjunger smöriga låtar för att få bättre självförtroende. Lika lite som jag behövde "Vacker utan spackel" när det begav sig.

Dock skulle jag ligga med Bruno. Varje dag i veckan. Precis som jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0