Världens äckligaste film

Jag har en förkärlek till det där som Mia och Klara i ett Roll On program kallade för okynnessurfa.
Där fanns en punkt på deras lista då man surfar in på de stoan kvällstidningarnas hemsidor utan egentligt behov av att läsa nyheter utan snarare i brist på annat.
Det var vad jag just gjorde och det var vad som fick mig att fundera på hur det egentligen är ställt med mänskligheten.

Aftonbladetshemsida blev min destination.
Förutom alla konstiga rubriker som "Vi gillar kiss-sex" och "Jag sprang mig ur depressionen" som gör något torftigt försök att förenkla våra i-landsproblem och återigen få alla jävla hälsocoacher att göra extra höga benlyft och basunera ut att källan till god hälsa är god motion, samtidigt som sexologerna återigen talar om för oss att allt sex är ok så länge ingen mår dåligt av det (eh, tack, då vet jag att om det gör ont ska jag säga nej?), SÅ fastnade jag för listan på veckan tre mest sedda webb teve klipp.

Mest sedda klipp på aftonbladet, som följer:

På tredje plats kom "pojkens röst får lady Gaga att häpna". Jaha, tänker jag. För det första är jag trött på Lady Gaga hypen, så jävla trött. En avmagrad brud i konstiga kläder. Det känns gjort, det känns väldigt Madonna 20 år sedan. Grattis. Sedan skulle jag inte heller påstå att denna kvinna egentligen är någon vokalist av världsklass så vem är hon att tala? Men det råder det säkert delade meningar om och vem är jag att tala?
Detta är väll ändå den mildaste videon på topplistan.

På andra plats kommer "Kanibalerna vänder hans penis - ut och in". Som om det inte är äckligt nog med kanibalen ska självklart snoppen vara med och som grädde på moset, i äkta kvällstidnings stil: UT OCH IN. Vem i helvete vill se något sådant? OCH kanibalen? Har vi inte för längesedan enats om att kanibalen antingen inte finns eller är en inkorrekt benämning för någon typ av urbefolkning?

På första plats kommer det värsta. Såklart.
"Världens äckligaste film - se och avgör själv".  Nej tack och just därför!
För andra gången på kort text ställer jag mig frågan: Vem vill se det? Vem sitter och klickar på skiten och tittar på det?
I mina ögon finns det vara två möjliga klientel för dessa videor, iallafall äckel videorna:
1. högstadiekillar som ägnar rasterna åt att kolla på äckliga saker tillsammans, som när jag gick i skolan och en blandning av porr och hemsidor med bilder på lemlästade kroppar kablades ut mellan lunchen och gympan. Detta tidlösa, men ack så påtagliga klientel tror jag har ett finger med i spelet.
2. högstadiekillar som växt upp och nu jobbar på något kontor där machokulturen frodas och spenderar timmar på att skicka sånt här sinsemellan.

Hu. Jag undrar vart världen är påväg när jag tycker mig ha rätt att dömma folk som gillar äckliga filmer och kaniballemmar. Men, som sagt, vem är jag att dömma?

Kommentarer
Postat av: Kotte

Jag älskar äckel! Inte ut-och-in vända penisar, eller ens det populäraste klippet... Men splatterfilm. Eller till och med riktiga bilder av lemlästade människor, har någon sorts morbid fascination över döden... Ger mig ingen som helst tillfredställelse, det är mer som när man läser en blogg av intresse.



"Världens äckligaste film?"-klippet... Alltså... Jag såg det, det innehöll reklamklippet om filmen. Jag, som älskar skräck, kunde knappt somna den kvällen... Filmen i sig är tydligen inte ens särskilt grafisk, det är bara underförstått hur äckligt allt är. Läs aldrig om den. Bespara dig en massa obekväma funderingar och sinnesbilder... GAH!

2010-05-25 @ 01:36:12
URL: http://kottekort.blogg.se/nz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0