Promoe & hyckleriet

Hur i hela helvete är Västerås skäggigaste man egentligen funtad?
Jag ska villigt erkänna att Promoe, som jag syftar på, under ett par år var min gud med stort G, det har han inte varit sedan jag första gången hörde hans frukstansvärda "Svennebanan".
Nu tänker jag varken hoppa på killen för att är sellout eller spelas på Valand utan jag tänker påpeka hans paradoxala förhållnings sätt till de svenska låginkomsttagarna.

Jag tänker inte närmare gå in på vad "Svennebanan" handlar om, alla som någongång satt på en radio har hört den, garanterat, däremot tänker jag berätta vad han sjunger på sin skiva "Bondfångeri".
Denna är alltså från efterhan släppte världens vidrigaste hiphop låt.
På en av låtarna på denna skiva har fanskapet mage att stå och sjunga "den här går ut till mina låginkomsttagare".
Är det här ett klumpigt sätt att göra en pudel eller har har bara inte en tanke på vad han faktiskt står och gapar?

Om jag träffade Promoe skulle jag vilja ställa en enda fråga; vilka svenskar är det som har foppa tofflor, åker finlandsfärja och åker till Ullared?
Inte fan är det höginkomsttagarna som personifieras av allt du dissar på din skitlåt inte.
Sedan skulle jag kalla honom för hycklare och ge honom alla hans plattor som jag har hemma.
Sluta klaga på att du måste leva upp till någon "mediaroll" och jag hoppas verkligen du tjänar riktigt mycket pengar nu ditt svin.
Ett tips, ring Dogge och gör ett fett hiphop yo yo len samarbetish mannen broshan ey len.....

lihuy



Kommentarer
Postat av: Martin

Jag älskade verkligen den här mannen fram till i somras. Jag trodde han var annorlunda och stod för något som var på "riktigt". Sen kom Svennebanan. Den sänkte hela min bild för honom. Tills nu i vintras hade jag repat mig, och stod och väntade i en och en halvtimme för att han skulle spela några låtar i musikhjälpen. Därefter var det en intervju angående politik och tredje världen. Där försvann alla mina tidigare sympatier för honom, har aldrig sett eller hört någon som varit så vilse i politik och andra viktiga frågor. Usch.

2010-01-05 @ 14:58:30
Postat av: Anonym

Åh Hanna BRA! Jag är så sjukt trött på att höra MrP, Jag skäms över att ens tyckt att han haft något att leverera.

Jag tar gärna på mig foppatofflorna , kramar min morsa och tar en tur på finland färjan istället för att odla en fejkimage i ett dredsskäghårpäls.

2010-01-23 @ 16:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0