Den enda som väntar på mig är min lilla teve därhemma

jb


Att tv-blogga. Att blogga om teve eller att blogga om att vara på tv eller att helt enkelt sitta på tv-huset och blogga.

Det första, att blogg om teve signalerar relativt mycket no-life-tendenser.
Att blogg om att vara med i teve; är ju ett fint exempel paradise hotel deltagarna vars super intelligenta och otoligt smarta bloggar jag inte kan sluta kolla in. Där kan man läsa allt från att "Det var gött att knulla" till "ikväll blir det pinigt på teve".
Det enda jag kan säga är att det är klart att det är pinigt, behöver man en blogg som kronan på verket?
Det är väll det som är grejen? Annars ligger man väll inte under ett vitt lakan med benen i taket och stönar?
Eller är det självuppfyllande på ett eller annat sätt? Har jag missat något?
Visar man vem man är och vad man står för? Typ; jag gillar att knulla och jag är inte pryd.
Sista kategorin är ex. modebloggarna som av någon anledning är med i alla morgonsoffor och som sedan ska ha en blogg på tvkanalens hemsida om vilka skor dom köpte igår. Intressant. Nyhetsvärde.

Hur som helst så händer det väll lite för ofta att jag hamnar i den första kategorin och kastar skit på kategori 1 och 2.
Jag står för det. En snart 23 årig kvinna med alldeles för lite eget liv för att låta bli att förfasas över sexscener och tequilarace alternativt Elin Kling.
Idag har jag framför allt två teve punkter jag bara måste ifrågasätta.

1. Varför gör dom så mycket reklam för dansbandsskivor på teve? Är det bara det som köps? Lyssnar folk så mycket på dansband? Eller är det för dansbands fansen bor så långt ute på landet att dom inte har en tillräc kligt snabb uppkoppling för att ladda ner och spotify itne är ett alternativ för datorn kommer aldrig täcka upp hela gillestugan? Okej, nu var jag elak.
Jag kan bara inte förstå hur man kan tycka att dansbands musik är bra. det är säkert många som inte kan förstå min kärlek till baktakt, ganja-liberala texter och knälånga dreadlocks men kom igen...
Dansband. Jag får krypningar längs ryggraden bara jag hör första tonen på "Leende gulbruna ögon" eller någon annan gudsförgäten dänga.

2. Paradise hotell! Programmet jag älskar att hata blir bara mer och mer patetiskt ju längre tiden går.
Igår trodde jag att jag skulle krevera.
det roligaste var nog ett bråk mellan två killar och det enda sättet den ena killen kunde komma på att dissa den andre på var att beskylla honom för att ha "Små luftiga muskler" och inte kuna få några brudar.
Samma kille hade kvällen innan först knullat med sin rumspartner och sedan gått in i ett annat rum och knullat med en annan tjej. Attraktivt killen!
Sedan ägnades X antal minuter till att killarna kallade tjejerna för hora, varandra för bög och tjejerna fick hasplat ur sig både slyna, hora och slampa till varandra. Bakom ryggen off course!
Att deltagarna inte verkar fatta hur kompiöst bort gjorda dom blir och hur länge det kommer att bli ihåg kommet.

3. Vi skiter i Elin Kling och gänget, alla vet att jag hatat modebloggar sedan Ebba V-S startade sin första hemsida. Istället tänkte jag lite på en reklam som går endel på teve.
Den där för intimrakningsprodukter och röda prickar.
Om du har missat den så är det ett par som ska få till det och så är det två personen som kommer utklädda till röda prickar och så står det; "Låt inte röda prickar förstöra stämmningen".
Jag blir helt stum.
Hur ska man någonsin våga ha sex igen, känner jag. Det blir helt enkelt att hyra in en body double så varken valkar, hår, blekhy, födelsemärken, blåmärken eller gud förbjude rödaprickor kommer och hotar det nya porrfilm sexet. När fan ska ni fatta egentligen?
Lägg ner. Tack.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Hanna, efter detta inlägg, och särskilt punkt nummer tre vågar jag redan så här på tisdagen utnämna dig denna veckas allsmäktige gud. och då snackar vi gud á la gamla testamentet som inte tvekar att dränka människosläktet om de är uppkäftiga och förstör städer snabbare än USA om de inte har den rätta tron. You go!

2010-01-05 @ 11:32:13
URL: http://jcolsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0