Is it a bird, is it a swineflu?

Jag har just varit på Vårdcentralen för min influensa.
Det var verkligen en upplevelse för sig.

Man får gå in bakvägen, akutingången och inte ens in direkt utan man måste ringa på en klocka och invänta personal om man som anslaget på glasdörren informerar "Har influensasympton med över 38 graders feber och tror att man kan ha smittats av 'Den nya influensan'".
När man blir insläppt får man sitta i en liten tabur full med munskydd och handsprit och lappar med strikta restriktioner att man inte får gå in genom nästa dörr som leder in till den normala delen av vårdcentralen.
Den enda som fanns att läsa var passande nog en barnbok om en bondgård där djuren får förkylningar av varandra och förutom nyser och hostar så låter dom som djuret som smittade dom. Ankan låter "Host, Atjo och Nöfff". Svineflu at large.

Sedan kom det en mycket konstig läkare som var säker 50 med metalt verkade vara 15 och skulle undersöka mig. Han kom fram till att det nog var influensa. Det behövdes ju verklgien ett proffs till detta, verkligen.
Sedan föreslog han ett "Svintest" som han kallade det och fortsatte "Det kan ju vara kul att veta om man har haft det".
Innan han lämnade mig sa han att han kunde slå vad om en piggelin att det vara influensa. Do we have a date then?

Provet för svininfluensan görs på följande vis: en lång pinne med något liknande en mascaraborste fast mindre förs upp i näsan och hålls där i ca 15 sekunder. Helt fruktansvärt.
Detta utförs av en sjuksköterska med handskar och munskydd.
Vid vägen trycker två läkarstudenter.
Varför lyckas jag alltid?
Hej jag har legat i sängen i en vecka och jag ser ut som fan hej kom och hjälp mig men visst, stå gärna där fräscha pigga och stiliga och glo på mig när jag får en mascara uppkörd i trynet!
Hur som helst så fick jag gå hem sen.
                                                                     

Kommentarer
Postat av: andy

Fan, det låter ju helt underbart! Jag ska nog gå dit och låtsas ha det så jag också får en pinne upp i snoken. PS. var studenterna snygga? DS:

2009-09-24 @ 20:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0