Frågvist

Idag i skolan hade vi besök av yrkesföreträdare från brukarvården som det så int heter.
En socialarbetare som jobbade med graffitiförebyggande projekt var först ut. Jätte bra. Dock var det inget nytt förutom att jag, över min första kaffe, insåg att jag gjort mig skyldig till grovskadegörelse när jag var tretton och sjutton.
Sedan kom det en enhetschef från äldrevården och försökte locka oss att välja det spåret, dock avskräckte hon mig rejält med "Man måste gilla siffror.
En stackare från Socialtjänsten var näst på tur och fick stå till svars för all skepsis mot soc som kan tänkas finnas.
Inte ens när han försvarade sig med att det är en egen enhet som godkänner familjehem och jourhem och inte han som socialsekreterare fick han fortsätta berätta om sitt jobb.
När han var färdig kritiserad kom en snubbe från Kriminalvården och var sådär underbar som bara en sådan kan vara.
Han tipsade oss om att bli övervakare/kontaktpersoner inom frivården.
Man får typ 400 spänn i veckan för att göra aktiviteter med någon som tvingas träffa en och jag kom på att varför inte se det som ett utmärkt tillfälle att dejta?
"Jag skulle gärna vilja vara kontakt åt en lång, mörkögd, singel kille i 25 års åldern, har ni någon sådan?"
Missförstå mig rätt.
På lunchen köpte vi kantareller och lurade alla att vi plockat dom i en park.
Sedan kom det en kurator som iallaall fick mig att aldrig vilja bli kurator och dessutom påstod hon att det inte är någon större skillnad melan socionomer som är kuratorer och psykologer. Man kan ju bara undra vad psykologerna gör sina extra tre år på högskolan. Fikar? Plockar kantareller? Dejtar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0