Flunsa

Som om handsprit
och apelsiner skulle hjälpa mot influensan. Jag är sjukare än vad jag varit på flera år. Jag kan inte ens dra mig till minnes när jag hade 40 graders feber senast.
Naturligtvis har jag släpat mig hem till mamma & pappa för att någon ska kunna ge mig värktabletter, vända på kudden och serva mig med läsk och sugrör.
Dock måste jag poängtera att hur rarr min pappa än är som trycker i mig febernedsättande 04:30 på morgonen då jag ligger och skakar i blöta lakan så är det verkligen inte lugnande att säga "Det är svininfluensan".
Jag ska inte påstå att jag direkt varit rädd för svininfluensan men när man har väldigt hög feber så tenderar man att överdramatisera.
Slutligen så undrar jag när man blir tillräckligt gammal för att ta hand om sig själv när man är sjuk?

 


Kommentarer
Postat av: Andy

EY MONTANA! Tråkigt att höra. Då får man ju inte se ditt glada nylle på hela veckan!

Farfar Oskar (i min klass) var ju hemma med flensan hela förra veckan, men han är bra nu.. så det går nog över.. Är du svinsjuk eller? (haha, ordvits!)

Krya på dig, lelle vän!



Over and out. Peace & Rock on!

2009-09-22 @ 14:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0