Jag hatar ryggsäckar

Jag hatar ryggsäckar. Dom borde förbjudas.  Jag hatar människor med ryggsäckar, speciellt i kollektivtrafiken.
Idag blev jag nockad av en ryggsäck, som så många gånger förr. Dom är mest förekommande på spårvagnen som passerar chalmers men även vid centralstationen syns dom allt som ofta.
När jag ändå är inne på att kasta skit på mina med trafikanter vill jag även beskriva mitt förakt för människor som står framför dörrarna på vagnen, ja både innanför och utanför.
När vagnen, dom den var idag, är väldigt full och man vill gå av vid sin hållplats så kommer man knappt av för att folk inte förstår att dom ska flytta sig så man kommer förbi och ur vagnen. Det värsta är när dom har ryggsäckar också och liksom blockerar hela gången medans dom står och drömmer om fjällhajk eller vad det nu är dom sysslar med när dom inte åker spårvagn.
Det andra fenomenet jag nämde är dom där idioterna som står och trycker framför dörrarna på utsidan av vagnen när man försöker gå av. Ibland står det någon smart latte morsa med hela tvillingvagnen som man ramlar rakt över när man försöker gå av. Inser folk inte att spårvagnen nog inte åker fören folk gått av? Förarna brukar tillochmed släppa på folk.
Det är som om dom tror att man måste hoppa på i farten.
Själv stapplar jag runt med en rygg sned av alla kursböcker eftersom jag aldrig tänker bli en ryggsäcksbärare, aldrig!

Kommentarer
Postat av: Pedro

Håller fett med! Låt oss starta en revolt! Mot ryggsäckarna! Fan ta dem.

2009-10-13 @ 01:57:54
URL: http://fikusactivity.blogspot.com
Postat av: clara

rygg- säck en säck på ryggen. En steriotyp chalmerists främsta atribut där efter praktiska skor tål såvä snö som regn och solsken.

2009-10-27 @ 13:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0