paradisehotel

Och där satt jag bänkad, eller rättare sagt låg, med en hög pappersnösdukar brevid mig och en smärta i lungorna som jag sällan upplevt och väntade.
Den mycket distinkta slitenheten efter Lördagen hade sakterliga övergått i Svininfluensa symptom i fullblom och det var svårt att hålla sig vaken ända till klockan 22.
Jag väntade på säsongsstarten av Paradise Hotel.

Det kanske inte är PK, det är skräpkultur när den är som värst, det är tv när den är som sämst och billigast med eftersom jag, av någon outgrundlig anledning, varit en trogen tittare på både den amerikanska versionen av programmet och de senaste svenska säsongerna där Leah-Brit, Olinda och Gregory tramsade runt i paradiset varje vardagskväll så var det klart att jag måste titta.
Njutningen uteblev. Äcklet tog överhanden och jag kände mig nästan kräksjuk när eftertexterna rullade.
En av årets nyuppkomna skandalbruttor som kvällstidningarna antagligen kommer att ägna spaltmetrar åt under vintern, Jackie, dotter till Svartenbrant, passade på att knulla i teve redan första kvällen.
Killen hon var med oroade sig för att på hennes inrådan "köra doggy style" för att alla skulle se vad som gjorde, nu kunde man bara ana menade han varpå han basunerar ut ett par minuter senare att "nu kommer jag" följt av det osexigaste stönet jag hört i hela mitt liv. Som om man inte fattar då?
Vad är det för fel på människor? När blev det okej med strippaerobic och sexakter i teve?

Ja, jag är nog en kärring som upprörs
. Antagligen. Framförallt upprörs jag över dom här personernas låga ålder. Endel deltagare är inte mer än 19 år gamla.
19 år gamla, screaming for attention.
För att återigen ta upp den här Jackie så säger hon gång på gång att hon viker ut sig och sexar loss i rutan bara för att hämnas på sin pappa som suttit inne större delen av hennes barndom, en barndom hon spenderade på olika familjehem och ungdomsinstutioner.
Hur tragiskt är inte detta?
Jag skulle önska att den här tjejen ordninerade psykolog hjälp istället för en plats i Paradise Hotel. Har inte media något ansvar alls för människor? Är det så viktigt att göra "bra" teve som generarar löpsedel på löpsedel att man inte kan se att vissa människor inte borde utsättas för denna exponering även om dom faktiskt tror att dom mår bra av det?
Jag tycker det är äckligt och jag tycker det är hemskt.
Men dom har ändå lyckats, Tv6, för jag kommer antagligen sitta där ikväll igen.

jgh



Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan lägga hur mycket tid som helst på att diskutera vad som är fel med samhället, eller så kan man diskutera det som är vackert. Vad kommer folk tjäna pengar på då?

2009-12-06 @ 23:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0