Bullfest hela dan

Vilken dag. Jag gick upp klockan nio och tog tag i städningen direkt. Halv elva var jag klar och kunde avnjuta min frukost i en näst intill klinisk lägenhet. Bara three little birds on my door step och ett bländande solsken som saknades. Eventuell skulle jag kunna tänka mig Martin Emtenäs från Mitt i naturen också.
Men nej, utgången fil och kaffe blev det för denna fattigastudent en vecka innan CSN utbetalning.
Eftersom jag är ledig idag tänkte jag passa på att plugga eftersom jag undvikit detta dom senaste två veckorna. Så nu sitter jag här och försöker ta mig igenom en bok om kvinnornas dilemma under 1900-talen och den handlar ungefär bara om lönepolitik och lönskillnaden mellan män och kvinnor.
Det enda som jag tänker när jag läser boken är att man kanske skulle hoppa av skolan och gifta sig rikt med en gång? Zlatan, vad gör du med Helena? Jag finns ju här, ung och fräsch.... ung iallfall. Och blond. Just how you like it?
För oavsett hur mycket jag kämpar kommer mina manliga kolleger få mer cash på kontot den 25e iallfall.

Om ni inte märkt det så regnar
det ute (det är dock inget jämfört med mars i Göteborg, då vill man dö på riktigt).
Men det gör inget för snart ska jag gå hem till Wacko och äta bullar!
Jag gör fan inget annat än fikar längre, sedan jag började skolan vet jag inte hur många kilon jag lagt på mig.
Men vag fan gör det? Egentligen?
Det är ingen som tycker jag är speciellt sexig oavsett hur tjock eller smal jag är så jag kan lika gärna fika vidare.
För jag bryr mig inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0